Luettu 186 kertaa.
Pippuri
Käyttäjän Pippuri kuva

Finland

Palautetta chattaajille ja irckaajille

Lähetetty Maanantaina, 30. Kesäkuuta 2008 klo 15:47:52

Olisi mukavaa, jos kaikki jotka ovat ircissä tai chatissa laittaisivat nimensä perään paikkakunnan, jolta kirjoittelevat. Eihän sillä oikeasti ole suurtakaan väliä, mutta tietoja voisi hieman vertailla tutkien näyttämiin ja muiden tiedotuksiin sekä tietoihin.

Jos vierailijoina kirjautuvat eivät osaa vaihtaa nimeään, se tapahtuu ircissä komennolla /nick ja sen perään haluttu nimi. Chatissa siihen ilmeisesti valmis loota klikattavaksi jossain. Jos vieraat eivät halua käyttää nimeään, voivat hekin kuitenkin muuttaa paikkakuntansa vierasnimensä perään.

Shaken, not stirred.

Kesasade
Käyttäjän Kesasade kuva

Finland

Vs: Palautetta chattaajille ja irckaajille

#1   Lähetetty Maanantaina, 30. Kesäkuuta 2008 klo 16:14:54

Kieltämättä se olisi kiva ettei tarvitsi arvailla missä milloinkin sijaitsee tuo "täällä". "Täällä paistaa aurinko, täällä ukkostaa, täällä alkoi satamaan...:" Ainakaan en itse omista kristallipalloa josta voisin kurkata kirjoittajan sijainnin. Jos ei tahdo nickiin sitä lisätä, niin voisi tuon täällä sijasta kirjoittaa vaikkapa Turussa sataa vettä, Kuortaneella paistaa aurinko jne.

Itsekään en muilla foorumeilla/säteissä paljasta sijaintiani, koska se on niissä epäoleellinen asia, mutta täällä flc:ssa sillä on merkitystä.

Aurinkoisia hymyjä kaikille!

Kesän 2008 ukkoset: kauden avaus 9.6., 10.6., 16.6. (pieni sievä), 17.6., 20.6.,

Viltsu
Ylläpitäjä

Käyttäjän Viltsu kuva

#2   Lähetetty Maanantaina, 30. Kesäkuuta 2008 klo 16:57:56

Itse en niin merkittävänä pidä tuota nimimerkin vaihtoa. Vaan yleensäkin parhaimpana ratkaisuna toimisi se, että koko täällä sanaa ei käytettäsi. Miksi yleensäkään pitää puhua niinkin subjektiivisesta paikasta kuin "täällä", vaikka sen sanan voi vallanhyvin korvata sanalla joka oikeasti kuvaa paikkaa? Esim. minulle "täällä" on ainakin toistaiseksi Kuopio (joskus kotikylä tai -pitäjä), Pippurille taasen "täällä" on Malmi, jne.

Ei sen nyt niin hankalaa pitäis olla Vinkkaa

Ville Heimonen
Finnish Lightning Center - Ylläpito

Pippuri
Käyttäjän Pippuri kuva

Finland

#3   Lähetetty Maanantaina, 30. Kesäkuuta 2008 klo 18:24:00

Ei sen nyt niin hankalaa pitäis olla Vinkkaa

No ei tämä nyt elämää suurempi asia ole lainkaan, mutta jos nimimerkin perässä lukisi paikkakunnat, voisi jopa vaikka kysäistä joltain, että minkälainen keli teillä "siellä jossain" on, jos sattuisi nimen perässä näkymään sellainen paikkakunta, jonka säätila kiinnostaa.

Asia on kyllä todellakin olemattoman pieni ja elämä jatkuu entisellään, vaikkei paikkakuntia löytyisikään nimen perästä Nauraa

Itse pyrin aina kirjoittamaan, että "meillä täällä Malmilla"... Ja nyt meillä täällä Malmilla on arskaista. Näyttää kieltä

Shaken, not stirred.

Paikalla on tällä hetkellä 0 käyttäjää ja 8 vierasta.