Luettu 2663 kertaa.
Jazmo
Käyttäjän Jazmo kuva

Seuranta

#1   Lähetetty Keskiviikkona, 10. Kesäkuuta 2009 klo 21:28:41

En tiiä oonko jotenki vajaa, mut mistä mä saan tuon seurannan pois päältä silleen, että se ei automaattisesti aina mene päälle kun vastaan johonkin jotain. 

Viltsu
Ylläpitäjä

Käyttäjän Viltsu kuva

Vs: Seuranta

#2   Lähetetty Keskiviikkona, 10. Kesäkuuta 2009 klo 22:07:45

Se onnistuu helposti. Hymyilee Oletuksella tuo on päällä (aiheuttaa toki sähköpostiliikennettä, mutta muistuttaa samalla kätevästi uusista viesteistä aiheisiin joihin on itse ottanus osaa Hymyilee), mutta sen pois kytkentä tapahtuu seuraavasti:

1. Foorumilla ollessasi klikkaa sivun yläosasta Profiili -linkkiä.
  2. Avautuvalta sivulta klikkaa yläosasta Seuranta -linkkiä.
  3. Sivun keskivaiheilla on teksti ("linkki") Asetukset, jota klikkaamalla aukeaa lomakeosio.
  4. Tuolta lomakkeelta löytyy osio Automaattiset seurannat, josta voi valita mistä tilanteista aloitetaan automaattisesti seuraamaan aihetta. Erikseen valittavissa on, että seurataanko automaattisesti aiheita jotka aloita (tai päivität) vai myös/vain niitä joihin osallistut (kommentoit). Tuosta kohdasta voi rastittaa ne automaattiset seurannat jotka haluaa pitää voimassa ja sitten vain riittää että tallentaa asetukset.

Tuo edellä kuvattu ei kuitenkaan poista jo olemassa olevia seurantoja, vaan ne täytyy poistaa itse. Se tapahtuu seuraavasti:

1. Foorumilla ollessasi klikkaa sivun yläosasta Profiili -linkkiä.
  2. Avautuvalta sivulta klikkaa yläosasta Seuranta -linkkiä.
  3. Yksittäisten (keskustelu)aiheiden seurannat poistetaan ensiksi klikkaamalla avautuvalta sivulta yläosasta linkkiä Sivut ja sitten sieltä poistamalla rasti niiden aiheiden kohdalta joita ei enää halua seurata. Sitten vain sivun alareunasta Tallenna, jonka jälkeen viestejä ei enää lähetetä.
  4. Kokonaisten aluiden seurannat poistetaan klikkaamalla avautuvalta sivulta ensiksi yläosasta linkkiä Kategoriat. Sen jälkeen avautuvalta sivulta poistetaan rasti niiden alueiden kohdalta joita ei enää halua seurata. Lopuksi tälläkin sivulla vielä tallennus, niin asetusket jäävät voimaan. Samalta sivulta voi myös tilata seurannan haluamiinsa alueisiin.

Ylläkuvatun lisäksi yksittäisistä keskusteluista sekä alueilta voi omalta osaltaan seurannan lopettaa siirtymällä foorumilla kyseiselle alueelle / keskusteluun ja klikkaamalla joko alueilta sivun yläosasta Peru seuranta -linkkiä tai keskusteluissa ensimmäisen viestin toimintoriviltä Peru seuranta -linkkiä. Jollet ole tilannut kyseistä aluetta tai aihetta niin Peru seuranta -linkin tilalla näkyy linkki Tilaa seuranta, jota klikkaamalla voi siis tilata seurannan kyseiselle kohteelle Hymyilee

Ville Heimonen
Finnish Lightning Center - Ylläpito

Jazmo
Käyttäjän Jazmo kuva

#3   Lähetetty Keskiviikkona, 10. Kesäkuuta 2009 klo 22:15:47

Jaha, Opera 10 ei sit osaa näyttää sitä asetuspalkkia, ilmankos en ite löytäny.

Viltsu
Ylläpitäjä

Käyttäjän Viltsu kuva

#4   Lähetetty Torstaina, 11. Kesäkuuta 2009 klo 06:18:35

Opera 10 on vielä kehitysvaiheessa oleva versio, joten sitä ei ole "tuettu". Tarkoittaen siis sitä, että erikseen sillä ei ole sivujen toimivuutta testattu. Kunhan kyseinen selain julkaistaan vakaana ja se sellaisena jakeluun tulee, niin sen jälkeen sivujen toimivuutta kyseisellä selaimella testataan ja mahdolliset ongelmat korjataan. Toisaalta tuo kuvaamasi tilanne vaikuttaa ihan Opera 10 betan bugilta Hymyilee

Ville Heimonen

Jazmo
Käyttäjän Jazmo kuva

#5   Lähetetty Perjantaina, 12. Kesäkuuta 2009 klo 20:41:46

Joo, en mä sun / sivujen viaksi sitä laittanutkaan Hymyilee 

pvdriver
Käyttäjän pvdriver kuva

#6   Lähetetty Maanantaina, 15. Kesäkuuta 2009 klo 10:14:40

Miten saan sen pois päältä, ettei aina tule sähköpostiin noita "uusi vastaus viestiin xxxxxxx" ilmoituksia!?!?!

Jumankauta katoin sähköpostia ja 153 uutta viestiä, kaikki täältä tuosta v-loppukeskustelun vastauksista?!?!?

Voisko joku kertoa miten tuon saa pois, tai moderaattori ottaa multa sen pois päältä, en löytäny mistään semmosta valintaa...

Viltsu
Ylläpitäjä

Käyttäjän Viltsu kuva

#7   Lähetetty Maanantaina, 15. Kesäkuuta 2009 klo 16:22:32

Tämän keskustelun (aiheen) toisessa viestissäni kertomat ohjeet ovat selkeät. Niitä seuraamalla kyllä tuon seurannan saa pois kytkettyä. Lisäksi, jos katsot tarkemmin niitä itse viestejä, niin siellä on jokaisen viestin lopussa linkki, josta pääset suoraan muokkaamaan omia seurantojasi.

Jos tuo tuottaa ongelmia, niin tällöin ylläpito voi pyynnöstä poistaa seurannan käytöstä. Pyynnöt on esitettävä yhteydenottolomakkeen kautta ja viestissä on kerrottava vähintäänkin mitä pitää tehdä ja mikä on käyttäjätunnus sivustolle.

Ville Heimonen

Jake81
Käyttäjän Jake81 kuva

Finland

#8   Lähetetty Keskiviikkona, 1. Heinäkuuta 2009 klo 06:52:17

Minkä ihmeen takia seuranta täytyy yleensäkään olla oletuksena päällä? Luulen että tuskin kukaan tarvii kyseistä lisäominaisuutta?

mku836
Käyttäjän mku836 kuva

#9   Lähetetty Tiistaina, 7. Heinäkuuta 2009 klo 07:45:02

Ainakin minulle se on helpompi seurata palstaa, kun kirjoitukset tulevat sähköpostina. Toi RSS ei ole niin kattava, että se toimisi samalla lailla.

Kuviani / Muutama tallenne
ukkossaldo: 2007:12 / 2008:11 / 2009:11 / 2010: 0

Quna
Käyttäjän Quna kuva

#10   Lähetetty Maanantaina, 27. Heinäkuuta 2009 klo 12:55:38

Mun mielestä tuo uusi seuranta on tosi hyvä... Eli sähköposti, joka kilauttaa aina kun sinne on postia tullut, niin kertoo kätevästi mitä ja milloin foorumilla tapahtuu Hymyilee. Otsikon näkee hyvin heti sähköpostin avattua, mailia en yleensä edes sen enempää avaa, vaan poistan samantien ja luen foorumilta kirjoituksen. Mutta hyvin pitää ajantasalla tuo seuranta. Olen ollut hyvin tyytyväinen tuohon.

Nyt minulle on tullut ongelma... Viikonlopun jälkeen en ole saanut sähköpostiin seurantaa Surullinen. Mitään muutoksia en ole itse tehnyt, mutta huomasin tuossa että ainakin joistain topiceista, mihin olen kirjoittanut, ei tule enää seurantaa sähköpostiini. Esim. Topic '' Millainen myrsky on paras? ''. Mistäköhän tämä mahtaa johtua?

• Ukkospäivät 2009: 10kpl      Murina- ja köhinäpäivät 2009: 4kpl
  • Ukkosia 2008:  7kpl
  • Ukkosia 2007: 12kpl
    IRC:Desdemone
Viltsu
Ylläpitäjä

Käyttäjän Viltsu kuva

#11   Lähetetty Perjantaina, 31. Heinäkuuta 2009 klo 11:00:50
Quna kirjoitti:

Nyt minulle on tullut ongelma... Viikonlopun jälkeen en ole saanut sähköpostiin seurantaa Surullinen. Mitään muutoksia en ole itse tehnyt, mutta huomasin tuossa että ainakin joistain topiceista, mihin olen kirjoittanut, ei tule enää seurantaa sähköpostiini. Esim. Topic '' Millainen myrsky on paras? ''. Mistäköhän tämä mahtaa johtua?

Tarkkaa syytä tai selitystä miksei viestejä tule, on hieman hankalaa antaa. Mutta esim. jos tarkastelet profiilisi alta löytyvää Seuranta -osiota, niin sieltä pitäisi löytyä lista niistä keskusteluista, joita "seuraat", eli joihin olet joko itse laittanut seurannan käyttöön tai se on automaattisesti kytkeytynyt päälle.

Jostain syystä seuranta ei ole tunnuksesi osalta kytkeytynyt päälle esim. tuohon "Millainen myrsky on paras?" -keskusteluun. Syytä en osaa näin äkkiä sanoa. Voit itse tilata seurannan kyseiseen keskusteluun myös siirtymällä katselemaan kyseistä keskustelua ja sieltä, ensimmäisen viestin ylälaidasta, löytyy kohta linkki "Tilaa seuranta" tai "Peru seuranta". Tuon linkin avulla voit muuttaa seurannan tilaa kyseisen keskustelun osalta.

Ville Heimonen

kuuntamo
Käyttäjän kuuntamo kuva

#12   Lähetetty Perjantaina, 4. Syyskuuta 2009 klo 10:05:28

Eiks tonne vois laittaa nappulaa, mistä saa ite muokattua onko seuranta oletuksena kun vastaa vai ei. Itekki inhoan tuota sähköpostitulvaa, ja niitä on ilkeä lähteä poistelee varsinki jos on ollut suosittu topikki. Eli profiiliin muokkausnappula "Automaattinen seuranta" kun joku sellaisen haluaa?

Ukkoset yht. -08: 11kpl
Ukkoset yht. -09   5kpl
Kuvia: http://kuvablogi.com/blog/16407/

juzzi
Käyttäjän juzzi kuva

Finland

#13   Lähetetty Perjantaina, 4. Syyskuuta 2009 klo 18:38:02
kuuntamo kirjoitti:

Eiks tonne vois laittaa nappulaa, mistä saa ite muokattua onko seuranta oletuksena kun vastaa vai ei. Itekki inhoan tuota sähköpostitulvaa, ja niitä on ilkeä lähteä poistelee varsinki jos on ollut suosittu topikki. Eli profiiliin muokkausnappula "Automaattinen seuranta" kun joku sellaisen haluaa?

varsin hyvä idea, sillä seurannasta ei minun kaltaiselleni FLC käyttäjälle ole juuri hyötyä, koska muuta ei koneella tule tehtyäkään kuin pyörittyä joka päivä näissä piireissä Cool

Hyvä sää on makuasia Vinkkaa
-kyllä kesä kuivaa minkä kastelee

Viltsu
Ylläpitäjä

Käyttäjän Viltsu kuva

#14   Lähetetty Perjantaina, 4. Syyskuuta 2009 klo 19:12:48
kuuntamo kirjoitti:

Väännetääns viel rautalangasta tuota hommaa Hymyilee

Omasta profiilistaan voi muokata, aktivoituuko seuranta automaattisesti vai ei. Lisäksi omasta profiilistaan voi poistaa seurannan oman tunnuksen osalta niistä keskusteluista, joihin se on jo kytkeytynyt päälle. Käyttäjät eivät voi muokata seurantaa (seurattuja aiheita/yms.) tai seurannan asetuksia kuin oman tilinsä osalta. Myöskään viestejä poistamalla seurantaa ei voi eikä saa poistaa!

Mitenkä sen sitten saa, sen automaattisen seurannan, poistettua? Tässä ohjeet vielä kerran:

1. Kirjaudu sisään sivuille (/foorumiin).
  2. Klikkaa aivan sivun ylälaidassa olevaa Profiili -linkkiä, jolloin näet oman käyttäjäprofiilisi.
  3. Profiilisivulla näkyy, heti profiilin yläpuolella muutama linkki:  Näytä, Muokkaa, ..., Seuranta, ... Klikkaa Seuranta -linkkiä, jolloin näkyville aukeaa Seurannan Yleiskatsaus (ja näkyviin tulee, edellisten linkkien alle, uusi rivi linkkejä).
  4. Ollessasi Seurannan Yleiskataus -sivulla, näkyy sivulla yhteenveto seurattavien aiheiden ja alueiden määristää ja niiden alla näkyy teksti Asetukset. Klikkaa tekstiä Asetukset, jolloin näkyvillesi pitäisi tulla lomake, josta voit muuttaa Seurannan asetuksia. Jos selaimessasi olet estänyt JavaScriptin toiminnan tai käytössäsi on erittäin vanha selain, asetukset näkyvät ilman erillistä klikkausta.
  5. Lomakkeella on kohta Automaattiset seurannat, jonka valintoja muokkaamalla voit valita mitä automaattisia seurantoja on käytössä. Eli poista kaikki valinnat kohdasta Automaattiset seurannat.
  6. Tallenna muutokset klikkaamalla lomakkeen lopusta löytyvää Tallenna painiketta.

Tuolta samaiselta sivulta voi muokata myös muitakin seurantaan liittyviä asetuksia.

Lisäksi tuon toimenpiteen jälkeen täytyy vielä erikseen poistaa jo olemassa olevat seurannat. Se tapahtuu seuraavasti:

1. Toista edellisten ohjeiden kohdat 1, 2 ja 3.
  2. Klikkaa linkkiä Pages/Threads (käännös tulee sivuille myöhemmin ja on Sivut/Aiheet), tällöin eteesi avautuu sivu, jolla voit poistaa yksittäisten aiheiden seurannan osaltasi.
  3. Poista valinta niiden aiheiden osalta, joita et halua seurata. Halutessaasi poistaa seurannan kaikista aiheista, jotka listassa näkyvät, klikkaa aivan listan alussa, Subscribe (suom. Seuraa) -sanan edessä, olevaa rastia. Tällöin valinta poistuu kaikkien kohtien osalta.
  4. Tallenna muutokset, klikkaamalla sivun lopusta löytyvää Tallenna -painiketta.

Jos olet tilannut seuranna myös joillekkin foorumialueille (esim. Sääkeskustelu), voit näiden seuranna poistaa seuraamalla edellisiä ohjeita, mutta kohdassa kaksi siirtymällä sivulle Kategoriat ja poistamalla sieltä valinnat niiden alueiden osalta, joita et halua seurata. Muista tällöinkin tallentaa muutokset.

Ville Heimonen

juzzi
Käyttäjän juzzi kuva

Finland

#15   Lähetetty Perjantaina, 4. Syyskuuta 2009 klo 21:33:54

selevä homma Hymyilee

Hyvä sää on makuasia Vinkkaa
-kyllä kesä kuivaa minkä kastelee

mku836
Käyttäjän mku836 kuva

#16   Lähetetty Sunnuntaina, 27. Syyskuuta 2009 klo 16:11:24

Onkos seuranta otettu pois käytöstä, kun ei tule enää ilmoituksia uusista viesteistä?

Kuviani / Muutama tallenne
ukkossaldo: 2007:12 / 2008:11 / 2009:11 / 2010: 0

Viltsu
Ylläpitäjä

Käyttäjän Viltsu kuva

#17   Lähetetty Sunnuntaina, 27. Syyskuuta 2009 klo 20:06:24
mku836 kirjoitti:

Onkos seuranta otettu pois käytöstä, kun ei tule enää ilmoituksia uusista viesteistä?

Ei sitä tarkoituksellisesti ainakaan ole otettu pois käytöstä, vaan kyseessä lienee jonkinlainen ongelma tai bugi. Olen itsekkin kiinnittänyt huomiota siihen, ettei viestejä ole tullut, mutta toistaiseksi en ole aikaa löytänyt ongelman tarkempaan tutkimiseen.

Ville Heimonen

Viltsu
Ylläpitäjä

Käyttäjän Viltsu kuva

#18   Lähetetty Torstaina, 19. Marraskuuta 2009 klo 19:08:54
Viltsu kirjoitti:
mku836 kirjoitti:

Ei sitä tarkoituksellisesti ainakaan ole otettu pois käytöstä, vaan kyseessä lienee jonkinlainen ongelma tai bugi. Olen itsekkin kiinnittänyt huomiota siihen, ettei viestejä ole tullut, mutta toistaiseksi en ole aikaa löytänyt ongelman tarkempaan tutkimiseen.

Seurannassa oli bugi, jonka takia ilmoituksia uusista viesteistä ei ole tullut toviin. Päivitin tänään järjestelmää ja nyt seuranta toimii jälleen ja ilmoitukset on postilaatikkoihin kolahtanut myös niistä keskusteluista, joista sen toimimattomuuden aikana niitä ei ole lähetetty.

Ville Heimonen

Paikalla on tällä hetkellä 0 käyttäjää ja 3 vierasta.