Lähetetty Maanantaina, 10. Heinäkuuta 2006 klo 21:15:18
Itäpuolella näyttää taivas kohtuullisen tummalta, mutta ainakaan jyrinää ei kuulu. Taitaa nämä helteet mennä ohi pelkällä heikolla vesisateella. Täällä harmaata pilvimassaa muuten ja jopa aurinko kohta taitaa pilkahtaa pilven raosta. Joten ei ukkoskokemuksia vieläkään tämän kesän osalta.
Lähetetty Maanantaina, 10. Heinäkuuta 2006 klo 21:25:44
joo...kainuun suuntaan painuu noi loputki ukkoset tästä lähimaastosta. ruotsin puolella oli jotain säpinää tossa tunti pari sitte mut ovat kuihtumassa neki pois. hakeutua ens viikolla jonneki veke tästä rannikolta jos noi helteet palaa takasin niinku ennusteissa on vähä lupailtu...sen verran köyhää tuntuu olevan.
Lähetetty Maanantaina, 10. Heinäkuuta 2006 klo 21:26:07
Tätä lisää! Paukautti rintama melkolailla ylitse, (mansikoita kului) melkoisella vedentulolla ja hienoilla salamilla. Paras tämänkesäisistä ukkosista kyllä, ja jo toinen ylitulo Hyvä tuuri käynyt. Päivälläkin jo jyrisi, mutta nyt vasta iski.
Lähetetty Maanantaina, 10. Heinäkuuta 2006 klo 21:26:48
Tässä Kouvolan kupeessa taivas tummuu ja ulkona voi jo haistaa sateen. Tai ihan muuten vaan kosteus nousee illan mittaan reippaasti. Saa nähdä mitä tuo tullessaan vai jääkö tuonne Salpauselän toiselle puolelle taas.
Lähetetty Maanantaina, 10. Heinäkuuta 2006 klo 21:34:07
Savossahan tuo on riehunut ainakin. Trombi tehnyt 100 metriä leveän puuttoman alueen. Itäinen junarata on poikki, jne. jne. Myös Varsinais-Suomessa poltellut taloja...ja täällä on hiljaista kuin hautajaisissa :x Äsken paistoi jo aurinko. Tiet kuivuu ja helteet on toistaiseksi ohi ilman jyrinän jyrinää. Byäää....
Lähetetty Maanantaina, 10. Heinäkuuta 2006 klo 22:35:20
Huikkaan tähän väliin et on se mukava kun on näin paljon muitakin Ukkos "pöpejä". Miun oma ukkoin kun ei tajua tätä mun vouhotusta Nyt kaappaan lonkeron käteen ja lähden pihalle kuuntelemaan
Lähetetty Maanantaina, 10. Heinäkuuta 2006 klo 23:11:43
Siis kuten aina...joko se ukkonen ohittaa Tallinnan lännen tai idän suunnalta. Siis ei tippaakaan sadetta, saati sitten ukkosta.Ainoa toive on vielä, että ehkä tulisi yöukkonen päälle...on kuitenkin jo toi toivekin kuivumassa kasaan...Siis aika pessimistinen meiliala valtaa ihmisen, kun kattelee tutkalla tapahtuvaa ja itse jää kuiville!!!
Lähetetty Tiistaina, 11. Heinäkuuta 2006 klo 10:43:36
Tampereen lähistöllä noin tunnin ajan tasaista vesisadetta ja muutama salama, joista huomasin maahan lyövän työpaikan lähistölle vain yhden. Eli melko olematon tapaus.
Itä-Suomen tuhot olivat ilmeisesti osaltaan supersolun aiheuttamia. Nuo rakeet ovat kyllä mahtavia. Tosin niiden alle omalla autolla jääminen ei välttämättä ole toivomuslistalla....
Lähetetty Tiistaina, 11. Heinäkuuta 2006 klo 10:45:20
Eilinen ukonilma löi tähän kylään n.1km päähän talon pihaan olevaan puuhun.Kaarnat oli kuorinu pois pitkältä matkalta ja puuta halkassut. Iski se tähän meidän talon lähellä olevaan muuntajaankin.Kylän toiseenkin muuntajaan oli iskenyt.Sieltä päästä oli kaikilla pitkään sähköt poikki. Serkkuni luona 1km päässä meiltä oli kaikki töpselit ollu seinässä,kun eivät olleet kotona.Modeemista oli kuoret lentäneet irti.Siellä ei saanut sähköjä edes yrittää laittaa päälle,ennenkuin sähkömiehet olivat tarkastaneet sähköt. Kai se muitakin laitteita heillä oli rikkonut.Heidän naapurissa oli myös pistorasioita lentänyt seinästä irti.Näin Rauman lähellä.
Lähetetty Tiistaina, 11. Heinäkuuta 2006 klo 19:31:59
Mulla kävi oikein hyvä säkä eilen illalla kun oltiin mökillä Iijärven rannalla Iisalmen pohjoispuolella. Joskus illalla siinä alkoi jytistää, mutta ensimmäinen pilvi painui etelästä ohi. Sitten vastarannalle muodostui hirmusen tumma pilvi ja eiku terassille katselemaan.Aikasta hieno salama näytös oli. Muutaman maasalaman näin kanssa. JA kovaa jyrisi. Sitten pilvi nousi järven yli ja sade oli aikasta hienon näkönen kun tuli järven selän yli asteittain. Tuuli tosi kovaa.Kyllä olen nyt tyytyväinen. Sais vaan tulla tänne Kuopioonkin kun olen kotosalla. Kuulin että eilen Kuopiossa oli ollut tosi kova ukonilma. Sähköt olivat menneet osassa kaupunkia poikki jne. Kameraa en edes kaivanut laukusta kun olen vielä niin aloittelija ja halusin rauhassa nauttia siitä salamanäytöksestä. Tuollaisia lisää. :lol: Tänäänkin aika hiostava ilma täällä Kuopiossa ja pilviä, tummiakin seilaa taivaalla. Mä luulisin että noi meteorologitkaan eivät satavarmasti aina ennakkoon osaa ennustaa minä päivänä tulee ukkosta. Olivat näet tänne luvanneet monena päivänä ja ei ollut tullut. Eli siitä vois päätellä että vaikka ei oo luvattu ni voi tullakin. Elän ainakin toivossa.
Lähetetty Torstaina, 13. Heinäkuuta 2006 klo 23:28:06
Ja tältäkin päivältä on muutama kuva tallessa... Tosin kuvat otettu kahdella kamerakännykällä... Nokia 6630:lla ja Nokia 6260:lla, eli laatu ei ole kovin huima, eikä kuviakaan kovin montaa ole...
Päivällä Kuopiossa (Sorsasalossa) tuli seurailtua laiturilta, kun kahta puolen menee ukkoset ohitse, parhaat jytinät oli idän puolella... Ja illemmalla sitten Lapinlahdella tuli seurailtua kun päältä viiletti kohtuullinen solu... Näyttävin osa tuostakin oli sitten se vyörypilvi, jossa erottui kivoja muotoja... Muutoin sekin pilvi oli mössöä.
Ville Heimonen
Finnish Lightning Center - Ylläpito
Alkaa iltapäivästä ja päättyy pelkein puoleen yöhön. koko tuon ajan melkeinpä sai salamointia seurata, välillä lyhyitä poutajaksoja toki välissä. Muistaakseni tuli käytyä läpi 6-7 solua ja näinollen nähtiin lukemattomia salamoita. Kulki sellanen monen ukkossolun nauha tästä kaakonkulman yli..
Alkaa iltapäivästä ja päättyy pelkein puoleen yöhön. koko tuon ajan melkeinpä sai salamointia seurata, välillä lyhyitä poutajaksoja toki välissä. Muistaakseni tuli käytyä läpi 6-7 solua ja näinollen nähtiin lukemattomia salamoita. Kulki sellanen monen ukkossolun nauha tästä kaakonkulman yli..
Hienon pätkän olet saanut aikaseksi Komeita salamoita, kumpa tännekkin niitä saataisiin.