Luettu 465 kertaa.
pk 1
Käyttäjän pk 1 kuva

Miten/missä julkaista itseottettuja kuvia?

#1   Lähetetty Perjantaina, 30. Heinäkuuta 2010 klo 15:00:05

Moi kaikki

Oon tossa muutaman vuoden pitänyt "kotisivuja" suntuubissa. Mutta ei oikeen toimi mulle. Kuvien järjestely ja kaikki siihen liittyvä on vaan kovin kankeeta.

Olisko jollain hyviä ideoita missä koko homman vois aloittaa järkevämmällä pohjalla. Taitaa toi suntuubi olla lapsille tarkoitettu Hymyilee.

Pitäs saada kuvat jakoon ja vähän informaatiota mitä on tehnyt. Mieluiten niin että kuvien paikkoja voi helposti vaihdella ja vaikka laittaa omiin kansioihin.

Niin ja ilmainen palvelu sekä melko helppo en ole mikään koodaaja Hymyilee

Pete

EDIT (Viltsu) 30.7.2010 klo 23:12: Keskustelun otsikko vaihdettu kuvaavammaksi. Oli "Omat kuvat".

ou jee

Orko
Käyttäjän Orko kuva

Finland

Vs: Omat kuvat

#2   Lähetetty Perjantaina, 30. Heinäkuuta 2010 klo 22:19:08

Varmaankin kuvat.fi on tällä hetkellä suosituin. Saa laitettua sekä videoo että kuvaa.

Myös kuvablogi on yksi vaihtoehto, mutta se tahtoo pakata kuvat kovin huonolaatuisiksi...

Viltsu
Ylläpitäjä

Käyttäjän Viltsu kuva

#3   Lähetetty Perjantaina, 30. Heinäkuuta 2010 klo 22:40:02

Erilaisia kuvien julkaisuun ja jakoon tarkoitettuja paikkoja on monia. Tässä kolme, joista kahta käytän itse.

Flickr - Yahoo!:n palvelu, josta on tarjolla sekä ilmainen että maksullinen versio. Maksullisessa on rajoitettu kuvien kokonaismäärää sekä kuukaudessa julkaistavien kuvien määrää. Maksullinen maksaa vain 24.95e/vuosi, eli naurettavan vähän, etenkin kun sillä saa vastineeksi rajattoman määrän kuvatilaa ja omasta mielestäni yhden mielenkiintoisimmista kuvapalveluista täydellisenä käyttöönsä.  Flickrin erikoisuus, muihin verrattuna on se, että kuvat ovat palvelussa kuvavirtana (lisäämisjärjestyksessä) ja jokainen kuva voi kuulua vaikka kuinka moneen kuvasettiin (jotka voivat olla osana kokoelmia) ja lisäksi kuville voi määrittää tägejä, kuvauspaikan (jollei kuvassa koordinaatteja ole) ja rajoittaa näkyvyyttä. Myös videot ovat tuettuja, mutta enimmäiskesto on 90s. (Käytän itse nykyisin ensisijaisena julkaisuväylänä) Suosittelen tätä!http://www.flickr.com

Kuvat.fi - Kotimainen palvelu, josta tarjolla ilmainen (mainoksellinen) ja maksullinen (laajemmat ominaisuudet ja ei mainoksia) versio. Tyyliltään perusgalleria, eli kuvat ovat kansioissa ja kansioita voi olla sisäkkäin; mutta jos saman kuvan haluaakin kahteen kansioon, on se lisättävä kahdesti. Ilmaisessa tallennustilaa on 5gigaa ja maksullisessa 50gigaa ja maksullinen on tässäkin tapauksessa hinnaltaan 24e/vuosi. Yksittäisiä kansioita voi piilottaa ja/tai asettaa salasanasuojatuksi. (Käytän arkistona vanhoille kuvilleni, joita en viitsi siirtää Flickriin) Hyvä vaihtoehto.http://kuvat.fi

Kuvablogi.com - Kotimainen palvelu, johon olen vain katselijana törmännyt, joku palvelua käyttävä voinee kertoa enemmän. (En käytä itse)http://kuvablogi.com

Ville Heimonen
Finnish Lightning Center - Ylläpito

pk 1
Käyttäjän pk 1 kuva

#4   Lähetetty Keskiviikkona, 4. Elokuuta 2010 klo 09:46:34

Iso kiitos

Päädyin kokeileen tota flickornia ja voin sanoa että oli ihan eri planeetalta kun suntuubi.

Suorastaan helpotus Hymyilee

bongauskuvani löytyy

flickr.com/photos/rehveli

pk 1

ou jee

Kesasade
Käyttäjän Kesasade kuva

#5   Lähetetty Keskiviikkona, 4. Elokuuta 2010 klo 10:06:47

Mä olen käyttänyt jo pitkään kuvat.fi:n palvelua. Täytyy sanoa, että olen ollut siihen perin tyytyväinen.

Aurinkoisia hymyjä kaikille!

Kesän 2010 ukkoset: kauden avaus 14.5. yöukkosella, 14.7., 25.7. yöukkonen, 4.8. yöukkonen + murisi vielä aamullakin, 8.8. Porkkala

Kesän 2009 ukkoset: kauden avaus 11.5., 23.5. (Hml), 13.6., 11.7. (Pori-Ulvila)

Kesän 2008 ukkoset: kauden avaus 9.6., 10.6., 16.6. (pieni sievä), 17.6., 20.6.,

Viltsu
Ylläpitäjä

Käyttäjän Viltsu kuva

#6   Lähetetty Keskiviikkona, 4. Elokuuta 2010 klo 10:25:00
Kesasade kirjoitti:

Mä olen käyttänyt jo pitkään kuvat.fi:n palvelua. Täytyy sanoa, että olen ollut siihen perin tyytyväinen.

Kuvat.fi on kyllä ihan jees ja toimivakin, mutta ulkoasultaan ja toiminnoiltaan se on kyllä liian "perinteinen". Itse pidän erityisen paljon Flickrin tyylistä, ettei kuvia laiteta "hakemistoihin", vaan kuvat ovat vain "kuvavirtana" (latausjärjestyksessä), jonka lisäksi yksittäinen kuva voi kuulua (yhteen tai useampaan) settiin (rajattuun sarjaan kuvia) ja jokainen setti voi kuulua kokoelmaan (ja kokoelma voi kuulua kokoelmaan). Setit ja kokoelmat siis korvaavat Flickrissä nuo perinteiset hakemistot/kansiot/"albumit", mutta vain joustavemmin. Lisäksi kuville voi määrittää tageja, joilla voi löytää myös muiden käyttäjien, samalla tagilla tagaamia, kuvia.

Esim. itselläni Flickrissä julkaisemani kuvat kuuluvat aina aiheen mukaiseen kuvasettiin, esim. 2.-3.8. yön yöpilvikuvat muodostavat yhden setin (tämä setti on kuvausaihehierarkisessa kokoelmapuussa). Tämän setin lisäksi samat kuvat kuuluvat kamera+objektiivi komboa kuvaavaan settiin sekä viikkonumerolliseen settiin (nämä on jaoteltu vuosittaisiin kokoelmiin).

Löytyypä Flickristä myös ryhmät, joissa voi jakaa omia kuviaan muille ryhmän jäsenille ja keskustella kiinnostavista (kuvaus)aiheista Hymyilee

pk 1 kirjoitti:

bongauskuvani löytyy

flickr.com/photos/rehveli

Hyviä kuvia! Hymyilee

Ville Heimonen
Finnish Lightning Center - Ylläpito

Paikalla on tällä hetkellä 0 käyttäjää ja 12 vierasta.