Nahkis
Käyttäjän Nahkis kuva

Finland

Uusi esittelykierros

#1   Lähetetty Keskiviikkona, 11. Elokuuta 2010 klo 15:50:54

Terse!

Näin uutena jäsenenä ajattelin aloittaa uuden esittelykierroksen johon toivoisin kiinnostuneiden osallistuvan. Paljon täällä on kirjoituksia ja nimimerkkejä, luultavasti tällainen esittelykin on ollut mutta kertauksen vuoksi....uusia jäseniä näyttää tulevan koko ajan lisää joten kaipa tätäkin voisi hiukan päivittää. Hymyilee

Itse olen 33 vuotias "tyttö" joka asustelee täällä Kuusankoskella pienen puolitoistavuotiaan lapsen kera. Ammatiltani olen rakennusmies mutta seuraan vuoden vielä hoitovapaalla.

Harrastan ennenkaikkea valokuvausta ja ratsastusta lastenhoidon näin salliessa. Nauraa Kiinnostuksen kohteina ovat kaikki sääilmiöt myös, erityisesti kunnon myräkät joita valitettavan harvoin olen vielä päässyt kokemaan. Täysin maallikko olen näissä ukkos-asioissa mutta kovasti uutta olen oppinut, Kiitos teille Tietäjille! <3 Lisää oppia joka päivä, seurailen kovin aktiivisesti teidän keskustelujanne ja yritän sopeutua joukkoon.

Myrskyisin terkuin, Sari

aberrational
Käyttäjän aberrational kuva

Vs: Uusi esittelykierros

#2   Lähetetty Torstaina, 12. Elokuuta 2010 klo 14:56:35

Nojuu, vähän vielä enempi voisin kai itsestänikin tällä foorumilla kertoa. Oon 25 vuotias mallinrakennus artesaani Jyväskylästä. Harrastuksina kuvataide, rumpujen soitto / musiikki yleensä ja lautapelisuunnittelu. Tuosta lautapelisuunnittelusta oon tässä viime aikoina pyrkiny tekee myös työn itselleni ja nykyisellään omistankin pienen Hyptic -nimisen yrityksen jonka kautta julkaisen pelejä. Ensimmäinen pelimme on myrskybongausaiheinen ja kuvituksissa on taustalla Suomalaisten kuvaamia salamakuvia.

Myrskybongarina olen vielä aloittelija, mutta ehtymätön tiedonjanoni on jo tähänmennessä kartuttanut huomattavasti ymmärrystäni aihealueesta. Erityisenä kiinnostuksen kohteena itselläni on myrskyjen kuvaaminen ja onnistuneet salamaotokset.  Trombikin olis hienoa saada joskus kuvattua, vaikka se jo meneekin aika vaaralliseksi. Tänä kesänä lähimpää menny trombi oli Uuraisilla, linnuntietä n.25 kilometrin päässä Palokkajärven pohjoisrannalta, jossa olin katselemassa meininkiä. Täytyy kyllä sanoa että itse epäilen sen olleen ennemmin syöksyvirtaus ainakin tuhojäljistä päätellen.

Kunhan kerkiän niin pistän tänne foorumille vähän chasetarinaa tältä kesältä..

t. Ilmo

Tornado Alert! -Suomalainen korttipeli myrskybongauksesta - suomalaisten myrskybongarien kuvaamilla taustoilla.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-Myrskybongausta jo vuodesta 2009-

---------------------------------------------

juzzi
Käyttäjän juzzi kuva

#3   Lähetetty Lauantaina, 14. Elokuuta 2010 klo 21:46:46

Jaahah, mitähän sitä itsestä kertoisi Näyttää kieltä Elikkä olen 18vuotias ja aloitin viikko sitten opiskelemaan LVI-alan viimeistä vuotta Kuopion ammattikoulussa. Harrastan paljon kesäisin kalastusta myrskybongauksen ohella. Syksyisin ja alkutalvesta kaikki viikonloput menee hirvenmetsällä kulkiessa. Kuopiossa minulla kämppä Neulamäessä, mutta kesälomat ja monet viikonloput vietän porukoiden vanhalla maatilalla Karttulan Riuttalassa tekien kaikenlaisia hommia, mihin huonoselkäinen isä-pappani ei enää kykene Hymyilee

Myrskybongarina olen varmaan kaikille yllättäin hyvin tuore tapaus Hymyilee Tämä vuosi 2010 on nimittäin vasta kolmas vuosi myrskybongauksen parissa. 2007 syksyllä kiinnostuin kuin salamaniskusta ukkosista löydettyäni FLC:n ukkostutkan ja ryhdyin hulluna pänttäämään netistä sekä kirjoista tekstiä ja ensimmäisenä vuotena lueskelin varmaan vähintään 4 tuntia päivästä erilaista säätietoutta. Monesti meni koko päiväkin Hymyilee Näyttää kieltä

Tämän sivustohan on ensimmäisiä kontaktejani myrskybongaukseen ja rekisteröidyin heti kun älysin foorumin ukkostutkan sivusta Cool

Että tämmönen kengän kuluttaja minä oon Nauraa

Hyvä sää on makuasia Vinkkaa
- kuvia ja spottauskertomuksia kuvablogi.com/blog/20558/

Jonna75
Käyttäjän Jonna75 kuva

Finland

#4   Lähetetty Tiistaina, 17. Elokuuta 2010 klo 14:52:54

Rekisteröidyin tänään, kauan olen kyllä seurannut sivustoa ja varsinkin tutkaa Hymyilee

Olen 35 vuotias ja nähnyt kaikenlaisia ukkosia, tämä kesä ehkä merkittävin. En usko että kovin pian unohdan 8.8 tapahtunutta...

Ukkosista kiinnostuin vuonna 94, kun salama tappoi sisareni miehen Polvijärvellä. Kyllä täytyy sanoa että aikamoinen kohtalo ja miten harvinaista... siskoni pelastui kaulakorunsa ansiosta.

Muuta en tässä sitten osaa oikein kertoa, kysellä saa jos kiinnostaa! Hymyilee

samit69
Käyttäjän samit69 kuva

Finland

#5   Lähetetty Tiistaina, 17. Elokuuta 2010 klo 17:22:57

Olen ollut Flc jäsenenä noin 2v ja 1kk.

Olen 17-vuotias opiskelia. Opiskelen tällähetkellä Etelä-Kymenlaakson Ammattiopistossa Kone ja Metalli-alan perustutkintoa, ja tarkoitus olisi valmistua Levyseppä/Hitsaajaksi.

Harrastuksiin kuuluu lähinnä kavereiden kanssa oleskelu, mopolla ajelu ja kaikki säähän liittyvät asiat.

Ukkonen on kiinnostanut ihan pienestä pitäen ja parin vuoden sisällä siitä on tullut elintärkeä asia ja osa jokapäiväistä elämääni. Kiinnostus senkuin vain kasvaa päivä päivältä ukkosiin. Tämän 2 vuoden aikana olen opiskellut GFS karttojen lukemista sekä muita hyödyllisiä asioita ukkoseen liittyen. Tuo 1 vuoden lähinnä käytin noihin ukkosen ennustamiseen liittyviin asioihin, mutta toki vieläkin lueskelen niitä ja opin päivittäin uusia asioita. Mutta eritoten tuon 1 vuoden aikana päivittäin tuli tosipaljon luettua aiheellista tietoa.

Huippu juttu oli kyllä mulle se kun tuli tuo Kesäennustaja 2009 kisa voitettua. En olisi itseeni uskonut, mutta niin siinä vain kävi. Olihan siinä ihan tuuriakin pelissä Nauraa

Että tälläinen poika täältä Pyhtäältä Nauraa

Ukkosia Pyhtäällä Kesällä 2011 yht:7 [25.5],[12.6],[23.7/24.7],[26.7],[28.7],[9.8]

http://s650.photobucket.com/albums/uu221/samit69/Ukkoset%202010/

qwertyui
Käyttäjän qwertyui kuva

Finland

#6   Lähetetty Tiistaina, 17. Elokuuta 2010 klo 18:27:41

Päätin nyt tässä tehdä itsestäni, paremman esittelyn. Vaikka minusta on jo esittely  edellisessä esittelyketjussa, mutta se tuli kirjoitettua kiireellä. Olen aina pitänyt ukkosista ja muistakin  säähän liittyvistä asioista. Pidän myös syysmyrskyistä todella paljon, ja se on hyvä kun asuu tässä Etelä-rannikolla, pääsee helposti meren rannalle, katselemaan kun syysmyrsky tulee! Ja pidän myös runsaslumisista ja kunnon pakkastalvista. Ja se on minusta talvessa mukavaa, kun on kunnon lumipyryjä. Viime talvi oli Kotkassa pitkästä aikaa kunnon talvi, lunta ja pakkasta oli reilusti. Ja luonto on minulle tärkeä asia, pidän paljon luonnossa liikkumisesta. Valokuvausta tulee myös harrastettua, ukkospilvien lisäksi tulee kuvattua maisemakuvia. Ja tuleehan hälytysajoneuvojakin kuvattua. Tässä vuosien varrella on tullut, otettua paljon kuvia ukkospilvistä, mutta se salamakuva puuttuu vielä! No, ehkä vielä joskus, saan salaman kuvattua!

tuhis
Käyttäjän tuhis kuva

Finland

#7   Lähetetty Tiistaina, 17. Elokuuta 2010 klo 18:32:57

Laitetaas myös hieman itsestäni "dataa".

Eli olen 46 vuotias automaalari Varkauden kupeesta. Tai jos pilkkuja nu****aan, olen Leppävirtalainen, kun tuo Varkauden raja kulkee 50 metrin päässä pihasta. Surullinen

Perheeseen kuuluu vaimon lisäksi 17-vuotias poika ja kaksi koiraa.

Ukkoset on kiinnostanut siitä lähtien kun herkesin niitä pelkäämästä. Hymyilee  Foorumia on tullut seurattua varmaan pari kesää, mutta nyt tänä kesänä päätin rekisteröityä. Tosin tällä foorumilla olen täysin aloittelija vielä.

Muitakin "epänormaaleja" harrastuksia löytyy. Pienoismalleja olen rakennellut jo 40 vuotta sekä kesät menee RC-laitteiden kanssa peuhatessa. Tähtiäkin on tullut talvisin tiirattua putken läpi, tosin pari vuotta on putki ollut pakattuna parempia aikoja varten. Ehkä erikoisin sairaus on Saabismi. Kyseisen merkkisiä kulkuneuvoja on siunaantunut pihaan luvattoman paljon.

Eli tälläinen tapaus tällä kertaa. Vinkkaa

LenaP
Käyttäjän LenaP kuva

Finland

#8   Lähetetty Keskiviikkona, 18. Elokuuta 2010 klo 08:03:53

Heissan Hymyilee

Olen 42-vee naisihminen Länsi-Turunmaalta, alunperin turkulainen, muuttanut Korppooseen -98. Työpaikkani seilaa suomen ja ruotsin väliä. Tämän sivuston löysin itseasiassa vasta tänä kesänä työkaverin avustuksella ja täytyy heti antaa iso käsi Hymyilee Hyvä, tietorikas ja ajankohtainen sivusto, mee likee, nam.

Välihuomautuksena, että juuri välähti ja jyrähti, tulee mereltä...josko jaksaisi ylle.... hmmmm..... No jokatapauksessa, olen aina ollut kiinnostunut erilaisiista luonnonilmiöistä, ukkonen luonnollisesti suurimpana.

saa lähestyä viestein, kommentein....nyt väijylle, tämä vasta kesän kolas, joka livenä osuu kohdille Hymyilee

Heibba !

Nature strikes back!

ragnar
Käyttäjän ragnar kuva

Finland

#9   Lähetetty Keskiviikkona, 26. Tammikuuta 2011 klo 12:20:37

No terve!

FLC on sen verran helposti tavotettavissa tuolla sosiaalisen median puolella, että täytyy käydä foorumillakin ilmottautumassa.

Vain täällä on tietenkin itse pääasia, ukkostutka!

Olen siis ragnar 58 vee, ja tukikohtani on Porissa. On vissiin jo kaksi vuotta tullut foorumin käyttäjänä oltua. Karttaa katsoin, moni muukin porilainen on foorumille tiensä johdattanut.

Viimeksi joulukuun puolella kuulin ukkosen jyrinää ja läntisimmässä kärjessä, Mäntyluodossa oli kait salamoitakin iskenyt. Järkyttynyt

Itse en niitä onnistunut näkemään.

...tuuli kuiskaa vain

max_spede
Käyttäjän max_spede kuva

Finland

#10   Lähetetty Keskiviikkona, 1. Kesäkuuta 2011 klo 18:57:04

Joo elikkä itse olen 25v ikäloppu Tampereelta. Viime vuonna tuli ostettua kamera ja näin ollen ukkosten videokuvaaminen saattoi alkaa. Ikävä kyllä, useiden käyttöjärjestelmävaihdosten (tietokoneessa) takia, nämä videot päätyivät bittiavaruuteen. Yksi hieno yöukkonen oli valitettavasti noiden joukossa.

Ukkosten ohella, harrastan myös linja-autoja ja niiden valokuvaamista. Hyvä harrastus sikäli, että se ei ole vuodenaikasidonnaista, toisin kuin ukkoset. Kasassa on sillä rintamalla yli 200 kuvaa. Erilaisia sää-aiheisia kirjoja on tullut luettua ja näin ollen hitusen verran omaa tietämystä parannettu, mutta eihän se tule missään olosuhteissa tule yltämään näiden asiaan perehtyneiden tasolle. Nauraa

Ukkosia odotellessa....

pixy

Finland

#11   Lähetetty Torstaina, 2. Kesäkuuta 2011 klo 10:47:01

Elikkä minä oon 19v. nuori nainen Jämsästä. Tällä hetkellä opiskelen Jyväskylässä lastenohjaajaksi ja tarkoituksena olisi valmistua vuoden päästä. Sen jälkeen unelmana olisikin vaihtaa maisemaa ja lähteä itään (näillä näkymin Kuopioon) tai johonkin Kainuuseen, sillä juureni ovat vahvasti Kajaanissa.

Ukkosesta oon tykännyt ihan pienestä asti ja pienenä odottelin ukkosta ikkunan edessä innoissani. Kuudennella luokalla ollessani löysin ukkostutkia ja kiinnostuin ukkosesta entistäkin enemmän. Vuonna 2008 aloin kiinnostua ukkosesta syvemmin ja aloin oikeastaan tutkimaan ukkosen ennustamista. Nyt on jotain kehitystä havaittavissa, vaikka jotkut termit tai käsitteet menevät edelleen vähän yli hilseen Nauraa oon kuitenkin innokas oppimaan koko ajan enemmän.

Ps. Oon kiinnostunut RaPu-tutkasta, mutta eikös siihen tarvitse tunnukset? Eli onko pakko olla projektissa mukana, jotta tutkan näkee? Hymyilee

Ukkoset/murinat 2010: 10kpl

Ukkoset 2011: 25.5. , 12.6. , 13.6. (yö) , 20.6. , 21.6. , 10.7. , 11.7. , 12.7. , 13.7. (yö) , 21.7.

Kikka
Käyttäjän Kikka kuva

Finland

#12   Lähetetty Torstaina, 2. Kesäkuuta 2011 klo 16:33:43

Moips vaan! Joskus aikasemmin on tullu avauduttua hieman väärässä viestiketjussa itsestäni, mutta ei ehkä mitää kauheeta tilitystä kuitenkaa ollu...

Olen 38 vee kahen teinipojan ja 5 vuotiaan tyttären äiti Janakkalasta, ammatiltani datanomi (digiviestintä) ja päätyönä graafinen suunnittelu.

Kotoisin Kajaanista, vuonna 91 muutin Hämeenlinnaan ja sieltä 95 Turenkiin Janakkalaan. Paljon käyn kesäaikaan Kainuussa (Kajaani, Hyrynsalmi, Puolanka) edelleen ja on tullu bongattua hienoja ukkosia siellä melkeen joka kerta.

Vähän harmittaa tuo etelän 8.8.2010 ukkosen missaus, oltiin sillonkin Kajaanissa, mutta hieno näytös oli sielläkin 7.8. iltamyöhällä. Vanhempi poikani tuli tuolloin 8.8. Turkista kotiin Janakkalaan ja soitti mulle Kajaaniin illalla, kun on kauhee myräkkä... Tilasin hänelle taksin tuttavan luo Kajaanista käsin, koska puhelun aikana tuli selväksi, ettei hän voi olla missään
nimessä yksin kotona. Asumme harjun laella, jossa on valtavasti korkeita mäntyjä ja muutamia oli rojahdellu pitkin takapihoja. Onneks ei pahempaa ollu sattunu, ku tultiin seuraavana päivänä pohjosesta kotiin.

Aina olen rakastanu ukkosia, muistan joskus 4-vuotiaana mummolareissun (korkeella, vaaran päällä) miten tanssin pihalla bikineissä kaatosateessa ukkosella enkä ymmärtäny, miks mut haettiin väkisin sisätiloihin...

Nämä hienot FLC:n sivut löysin muistaakseni 2005, rekisteröidyin muutama vuosi sen jälkeen. Omasta mielestäni olen oppinut paljon sääilmiöistä näinä vuosina, kiitos näille sivuille, ylläpitäjille ja ahkerille päivttäjille plus erityisesti juzzille! Taivas asioita opettelen loputtomiin, on tää niin laaja aihe =o)

MIPJ
Käyttäjän MIPJ kuva

Finland

#13   Lähetetty Perjantaina, 3. Kesäkuuta 2011 klo 10:55:48

Moikka,

Minäkimpäs kannan korteni kekoon tässä esittelyssä, eli olen 27 (piakkoin 28) vuotias nainen Keskisestä- Suomesta. Aloitin viime syksynä opiskelemaan Taloushallintoa aikuiskoulutuksena, tarkoitus olisi valmistua 2012.

Tänne sivulle löysin ihan sattumalta tieni kun sääsivuja olin etsimässä, en niinkään ole kiinnostuspohjalta täällä vaan lähinnä ukkosenpelkoni takia olen täällä seurailemassa säätilanteiden kehittymistä ja lueskelemassa noita erinäisiä keskusteluja aiheista.

*M

Marjis
Käyttäjän Marjis kuva

#14   Lähetetty Perjantaina, 3. Kesäkuuta 2011 klo 07:43:38
pixy kirjoitti:
Ps. Oon kiinnostunut RaPu-tutkasta, mutta eikös siihen tarvitse tunnukset? Eli onko pakko olla projektissa mukana, jotta tutkan näkee? Hymyilee

Kyllä, siihen tarvii tunnukset ja ilmoittautumisaika meni jo ohitse huhtikuussa. Eli tälle kaudelle ei enää pääse mukaan, ehkä ensi vuonna sitten jos projekti vielä jatkuu.

Ircnet: MarjisW
Shadowfire: Marjis

Randomi
Käyttäjän Randomi kuva

#15   Lähetetty Keskiviikkona, 8. Kesäkuuta 2011 klo 08:17:32

Katsotaas, miten sitä tätä nykyä tulee itsensä esiteltyä...

Forumilla hyörin ensin pitkään ilman tunnuksia lukemassa, mutta vihdoin n. 3 vuotta sitten tuli liityttyä. Parempaa mestaa en vielä sääasioille ole löytänyt Hymyilee

Matkamittarissa seisoo tällä hetkellä kolmannesvuosisata, mutta se rajoittuu vain fyysiseen olemukseen Vinkkaa Pois oravanpyörästä olen hypännyt vajaa 7 vuotta sitten ja työkseni teen sitä mitä milloinkin koen mielekkääksi. Lähinnä tätä nykyä torikauppa kesäisin. Joskus en koe mitään mielekkääksi ja sitten vaan ollaan ja möllötellään Hymyilee. Harrastuksiin lukeutuu tietysti sää ja sääilmiöt, kaikennäköinen liikunta, (maasto)pyöräily, valokuvaus, luonnossa retkeily ymv kaikki, mitä voi tehdä tämän betonikuution ulkopuolella, jota kai kodiksin voi sanoa. Ja jos vielä sattuu ylimääräistä aikaa tuon kaiken jälkeen jäämään, se kulutetaan randomina härdäämisenä kavereiden kanssa (yleensä lähipubissa).

Edit: Nukun myös joskus Vinkkaa

Viltsu
Ylläpitäjä

Käyttäjän Viltsu kuva

#16   Lähetetty Keskiviikkona, 8. Kesäkuuta 2011 klo 12:00:19

No esittäydympä itsekkin; kun en muista olenko edes edellisessä ketjussa itseäni esitellyt ja teille lienee hauskaa kuulla jotain myös ylläpitäjistä Vinkkaa

Olen siis FLC:n toinen ylläpitäjä, Ville (a.k.a. Viltsu tai IRC:issä/yms. wilei). Tätä viestiä kirjottaessa olen 25 vuotias ja asustelen viimeistä kuukautta Helsingin Vuosaaressa. Kesällä on edessä muutto Katajanokalle, kivenheiton päähän Kauppatorista. Ja sitä muuttoa odotan erittäin suurella innolla, yhtenä syynä asunto, joka on aivan meren rannalla.

FLC:n ylläpidon lisäksi (siltä aikaa viemässä) opiskelen tietojenkäsittelyä Haaga-Helia AMK:ssa ja työskentelen osa-aikaisesti WWW-ylläpitäjänä. Muutoin aikaani kulutan perheeni seurassa; perheeseeni kuuluu myös kaksi koiraa, joista nuorin on vasta reilun 6kk ikäinen touhottaja. Joskus aikoinaan aikaani veivät myös erilaiset yhdistyshommat, mutta ne ovat nyttemmin jääneet, koska toinen "realisoitui" työksi Hymyilee

FLC:n profiilin mukaan tunnukseni on ollut  olemassa reilut kuusi vuotta. Eli keväällä 2005 olen rekisteröitynyt, niihin aikoihin, vuosien 2004/2005 paikkeilla olen myös myrskybongaus harrastukseni aloittanut. Tuolloin innokkeena oli, mikäs muukaan kuin, Unto-myrsky, jonka jalkoihin itse jäin melkoisen totaalisesti. Sitä aiemminkin luonto ja sen erilaiset ilmiöt ovat kiehtoneet, myös ukkoset, vaikken niitä aiemmin erityisesti bongaillutkaan. Sittemmin olen säätä ja monia muita ilmiöitä seuraillut suht. aktiivisesti ja olempa myös Ursan jäsen.

Mainittakoon vielä se, että FLC:ssä allekirjoittaneen vastuualueisiin kuuluvat palvelimet ja niiden ylläpito, WWW-sivuston tekninen toteutus ja ylläpito sekä kehittäminen ja PR sekä tukihommat. Eli jos joskus tarvitsette johonkin apua ja sellaista pyydätte yht.ottolomakkeen kautta, niin niihin vastailee allekirjoittanut Hymyilee

Ville Heimonen
Finnish Lightning Center - Ylläpito

emboolia
Käyttäjän emboolia kuva

Finland

#17   Lähetetty Torstaina, 23. Kesäkuuta 2011 klo 19:55:01

Päätin minäkin esittäytyä.Elikkäs 31 vuotias nainen Etelä Savosta ja aina ollut kiinnostunut kaikista äärisääilmiöistä. Lemparina ukkoset!! Unto (2002)  ja Asta (2010) jääneet parhaiten mieleen Olen kovin eläinrakas ja hoitelenkin työn ohessa 4 lemmikkilammasta ja 4 kissaa sekä 1 aviomiestä  Nauraa . Aika maallikkona itseäni pidän, tosin täältä on tarttunut paljon oppeja matkan varrella. Seurailin vuosia foorumia kunnes päätin, että minäkin haluan tuohon joukkoon mukaan jossa on niin mukavaa porukkaa!! Mikä sen mukavampaa kun odotella ukkosia ja myrskyjä samanhenkisten immeisien kanssa, kiitos teille!!

leiwo
Käyttäjän leiwo kuva

Finland

#18   Lähetetty Perjantaina, 24. Kesäkuuta 2011 klo 07:36:08

No kai minäkin sitten esittäydyn: Ikää 33 vuotta, ja vaimo tuossa vierellä pyörinyt jo tiäs kuinka kauan Vinkkaa Olen perusduunari joka viettää paljon aikaa töissä ( ja tämä haittaa ajoittain chase-matkoja ).

Kiinnostus ukkosiin juurtuu onnelliselle 80-luvulle ( kun vielä oli ukkosia *wirn* ). Silloin vietin kesälomani mummini ja vaarini kanssa mökillä hämeenlinnan lähellä. Mummini oli jonkin sortin ukkosfriikki joka sekosi aina kun rupesi ukkostamaan ja juoksi autoon. Kai sitten sain siitä semmoset kiksit  että friikahdin itsekin tähän mahdottoman näyttävään ja kauniiseen luonnonilmiöön.

Nellalina

Finland

#19   Lähetetty Perjantaina, 1. Heinäkuuta 2011 klo 08:56:31

Hei. Olen 30 vuotias nainen täältä Kaakon kulmalta ja seurannut tätä foorumia jo pitkät tovit.
Olen aina ollut kiinnostunut ukkosista ja muista luonnon ilmiöistä ja rakastan sitä kunnon ukkosen tuomaa jännitystä. Mukava kun on tällainen sivusto jossa voi lukea muiden kaltaistensa ukkosfanien juttuja. Yleensä kun saa kuulla lähipiiriltä olevansa turhan varomaton ja hullu, kun jaksaa noita valonäytelmiä toivoa. Hymyilee
Yleensä ukkosen lähestyessä suuntaan juurikin vaikka terassille istuskelemaan kera kameran ja sitten vain odotan. Tosin viime kesä meni täysin kärvistellessä, helteet saatiin, muttei juuri lainkaan kunnon kelejä. Sama näkyy jatkuvan tänäkin kesänä.

Muita harrastuksia tämän "ukkosbongauksen" lisäksi löytyy mm. valokuvaaminen, luonnossa samoilu, hevoset sekä koirat ja matkustelu.

Toivotan kaikille oikein ukkosrikasta kesää!

LadyJane

Finland

#20   Lähetetty Maanantaina, 4. Heinäkuuta 2011 klo 18:55:45

Olen 38-vuotias nainen Tampereelta, työkseni istun tietokoneen ääressä ja vapaa-aika kuluu kolmen koiran kanssa harrastaessa.

Olen aina pitänyt ukkosesta ja salamista, lapsuuteni ja nuoruuteni elin Hollolassa jossa totuin mahtaviin ukkosiin, pari kertaa tämähti ihan lähellekin (mm naapurin talon pihaan asfalttiin) mutta osumaa en ole sentään saanut.

Tampere on kyllä ukkosten suhteen pettymys mutta ne joita täällä on nähty onkin sitten olleet todella mahtavia.

Kesasade
Käyttäjän Kesasade kuva

#21   Lähetetty Lauantaina, 9. Heinäkuuta 2011 klo 14:36:20

Tämän nickin takaa löytyy 34-vuotias naaraseläjä Valkeakoskelta. Tituleeraan itseäni taiteelliseksi sekatyöläiseksi eli kuvaan, kirjoitan, maalaan ja näperrän kaikkea muutakin.

Ukkoset ovat kiinnostaneet oikeastaan aina. Täällä FLC:lla olen ollut nyt rapiat 5 vuotta jakamassa aatoksiani ja kokemuksiani ukkosista. Viihdyn perin tehokkaasti foorumin lisäksi myös tuolla ircin/chatin puolella, niin tämän FLC:n kanavalla kuin Myrskybongareissakin. Livenä mua tapaa mm foorumin miiteissä, joiden järjestelyissä olen tässä jo jokusen vuoden ollut mukana.

Bongauksesta vielä sen verran, että olosuhteiden pakosta olen tässä tänä kesänä ollut spotteri, mutta lähden kyllä mielelläni chaselle aina sopivan tilaisuuden tullen. =)

Naputtelen lisää itsestäni sitten jos/kun keksin jotain tolkullista kerrottavaa.

Aurinkoisia hymyjä kaikille!

Kesä 2011: kauden avaus 20.6. pienellä sievällä, 21.6.
2010: kauden avaus 14.5. yöukkosella, 14.7., 25.7. yöukkonen, 4.8. yöukkonen + murisi vielä aamullakin, 8.8. Porkkala
2009 : kauden avaus 11.5., 23.5. (Hml), 13.6., 11.7. (Pori-Ulvila)
2008 ukkoset: kauden avaus 9.6., 10.6., 16.6. (pieni sievä), 17.6., 20.6.,

Neri
Käyttäjän Neri kuva

Finland

#22   Lähetetty Maanantaina, 11. Heinäkuuta 2011 klo 08:59:48

Etelä-Karjalasta Luumäeltä. Naapurikuntia näkyy olevan täällä edustettuna, joten liityin mukaan täydentämään kaakon alueen havaintoja. Tätä foorumia on tullut seurattua jo monta vuotta, mutta kirjauduin vasta tänä keväänä. Alunperin seurasin eri tutkia, koska ukkosella on estävä vaikutus työhöni (sähkökatkot ja sähköverkon jännitepiikit: no can do), nyttemmin puhtaasta mielenkiinnosta itse ilmiötä kohtaan.

Marpeli
Käyttäjän Marpeli kuva

Finland

#23   Lähetetty Maanantaina, 11. Heinäkuuta 2011 klo 11:32:59

Heipä hei!

Minäkin nyt uuteena esittäydyn. Eli oon 23 wee neitonen Vantaan suunnalta. Bongailua harrastanu aktiivisesti noin vuoden verran. Siitä voin kiittää siskoani ja äiteetäni. Heidän kanssa tullu bongailtua nyt lähiaikoina eli liikun Keravan poppoon kanssa (Lorpeli & Mummu). Mitähän vielä itestäni... Entinen aktiiviurheilija, joten kuntoa riittää jahdata pidempääki jotain myrskyä Nauraa. Nykyisin opiskelen sosiaalialaa AMK:ssa, aikasemmin valmistunut urheiluhierojaksi. Harrastuksiin kuuluu musiikki ja muutenkin valokuvaaminen. Toivonkin oppivani pian käyttämään kameraani, jotta salamat saisi taltioitua upeammin filmille Hymyilee.

Eipä tällä kertaa muuta, myrskyntäytteistä loppukesää kaikille bongaajille!

oHNo
Käyttäjän oHNo kuva

Finland

#24   Lähetetty Torstaina, 28. Heinäkuuta 2011 klo 21:37:32

Tervehdys kaikille,

Elikkä jotakin siis pitäisi itsestä kertoa. Olen lähes 40v nuorukainen ja tällä hetkellä asustelen Porvoossa. Sää on kiinnostanut piepenestä pojasta lähtien ja muistankin kun aina pienenä poikana ukkosen aikaan oli mahdoton tarve päästä ihailemaan salamointeja tummalla taivaalla. Flceter:ä olen seurannut todella pitkään ja tänään päätin (uskaltauduin) sitten rekisteröityä sivustolle. IT-alalla työskentelen ja sen parissa on työtä tullut tehtyä monen monta vuotta, nörtiksikin kait voi haukkua Hymyilee

Luontoa ja sen moninaisuutta tulee diggailtua kaikissa mahdollisissa muodoissa, sekä kalastelu kuuluu harrastuksiin ja kaloista lohi on se juttu jonka perässä tulee juoksenneltua niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Musiikki on myös lähellä sydäntä.

Haaveena olisi kunnon kamera jolla saisi kuvattua niin säätä kuin muitakin tapahtumia luonnossa.

Semmoone heppu...

Se vaan on niin että...

Jna
Käyttäjän Jna kuva

Finland

#25   Lähetetty Torstaina, 28. Heinäkuuta 2011 klo 23:57:07

Morjesta vaan kaikille!

Elikkäs Olen 21v. Espoolainen ja 2 pienen lapsen äiti ja vielä siis äitiysvapaalla.

Olen seuraillut FLC:tä vasta n. puolen vuoden ajan ja en tiedä sääasioista ( ainakaan vielä) oikein mitään, mutta kova tahto olisi oppia. Ukkoset ovat koko ikäni olleet "lähellä sydäntä", eli olen pikkutytöstä lähtien valvonut öitä jos on ukostanut, koska se on ns. musiikkia korvilleni ja mielelleni ( Ehkä hieman tyhmä vertauskuva, mutta noh... rakastan kunnon ukkosmyräköitä).

Erityisesti kiinnostustani ukkosiin lisäsi, mökkipaikkani ( Hattulassa) yllä riehuvat puuskat. En ole eläessäni nähnyt samanlaisia muualla.

Luonto on kokonaisuudessaan lähellä sydäntä ja kiinnostusta löytyy ukonilmojen lisäksi myös muihin luonnonoikkuihin.

Jna Kiittää ja kuittaa Vinkkaa

sja
Käyttäjän sja kuva

Finland

#26   Lähetetty Tiistaina, 9. Elokuuta 2011 klo 14:31:35

Tässäpä pikkasen taustaa meikäläisestä: eli neljääkymppiä uhkaavasti lähestyvä mies Savon ja Pohjois-Pohjanmaan rajamailta. Foorumia seurannut jo kauan, rekisteröitynyt nelisen vuotta sitten. Sääilmiöt ovat kiinnostaneet jo pikkupojasta lähtien, kesän parhaimpia hetkiä on seurata ukkoskuuron kulkua kuistilta jolloin luonnon voimat voi kirjaimellisesti tuntea  Hymyilee Perheeseen kuuluu vaimo ja kolme lasta. Leipä tulee IT-alalta, makkaraa leivän päälle haetaan yritystoiminnasta. Vähäinen vapaa-aika kuluu liikunnan merkeissä.

2010: 14.5.,16.5., 15.7., 4.8., 7.8.

2011: 1.6 (4 kpl), 21.7 (3 kpl ohi), 22.7. 28.8. (ohi)

myrskynratsastaja16
Käyttäjän myrskynratsastaja16 kuva

Finland

#27   Lähetetty Torstaina, 18. Elokuuta 2011 klo 21:58:55

Moi!

Mä just tein tunnukset tänne foorumille. Oon pitkän aikaa lukenu näit juttui säästä ja sit itekki käyny lainaa kirjastosta vähän säätietoo. Ei mul kai muuta. Alan varmaan pitää blogii jossain vaihees jos porukkaa kiinnostaa tää sääbongaus. Jes huomen vissiin sateistaHymyilee JES!

talvi=lumienkeli

Bill Paxton fan
Käyttäjän Bill Paxton fan kuva

Finland

#28   Lähetetty Lauantaina, 20. Elokuuta 2011 klo 11:04:59

Morjens.

Oon pitkään seurannu sivusta tätä foorumia ja nyt rohkaistuin rekisteröitymään tänne. Nolottaa myöntää, mutta taidan olla suhteellisen aloittelija verrattuna suurimpaan osaan käyttäjistä. Oon kuitenkin todella kiinnostunut säästä ja ehtymätön tiedonjanoni vie tätä myrskybongaus harrastustani eteenpäin.

Onko ihmiset muuten käyneet ulkomailla bongailemassa? Olisiko jotain hyviä kohteita ehdotella esimerkiksi talvilomaa ajatellen?

Haarahaukka
Käyttäjän Haarahaukka kuva

Finland

#29   Lähetetty Lauantaina, 20. Elokuuta 2011 klo 12:09:42

Lyhyt esittely täältäkin. Olen siis lähes nelikymppinen nainen Luumäeltä. Foorumiin rekisteröidyin vasta vähän aikaa sitten, vaikka olen sivuja seurannut jo pitkään. Sää on vaikuttanut lähes aina töihini tavalla tai tosella, joten sään ja sen ilmiöiden seurantaa on tullut harrastettua jo pitkään. Muita kiinnostuksen kohteita ovat matkailu, käsityöt ja puutarhanhoito.

Tänä kesänä ei ole montaa ukkoskuuroa kohdalle osunut, mutta toivotaan seuraavaan kesään parempaa tuuria.

Cumulus
Käyttäjän Cumulus kuva

Finland

#30   Lähetetty Maanantaina, 22. Elokuuta 2011 klo 11:17:48

Jospa minäkin nyt esittäytyisin, vaikka taitaa olla esittely tuolla vanhemmassakin ketjussa Hymyilee

Olen toistaiseksi alle nelikymppinen nainen, asustelen Kuusankoskella omakotitalossa. (Tuntuuko vaan, mutta minusta kuusankoskelaisia on tällä foorumilla yllättävän paljon paikkakunnan kokoon nähden Järkyttynyt???) Perheeseen kuuluu mies ja kaksi alakouluikäistä lasta, sekä uusina tulokkaina kaksi eläinsuojeluyhdistyksen hoivista haettua kissaherraa. Olen töissä Kouvolan kaupungilla ja olla möllöttänyt tässä samassa työpaikassa jo kymmenisen vuotta. Mieheni on yksityisyrittäjä, ja yrityksen paperitöitten ym. pyöritys haukkaa myös osan minunkin ajastani.

Olen kotoisin maaseudulta, mikä varmaan osaltaan selittää kiintymykseni luontoon ja kiinnostuksen säähän ym.

Ukkosesta olen tykännyt jo ihan pienestä pitäen. Lapsena jo en olisi millään malttanut  lähteä sisälläe ukonilman noustessa, mutta eihän se tietenkään päinsä käynyt, että olisin pihamaalle jäänyt salamoita töllistelemään Nauraa. Nuiva äiti minulla Vinkkaa.

Ukkosten lisäksi pidän kaikenlaisista "koiranilmoista"; myrskytuulista, lumimyräköistä, kaatosateesta...  aijai sentään. Onkin ihan mahtavaa kun löysin tämän foorumin joskus pari vuotta sitten - meitä on muitakin Nauraa :D!! Ja ylipäänsä kaikenlaiset luonnon- sekä sääilmiöt kiinnostavat. 

Sääilmiöitten seuraamisen lisäksi harrastan liikuntaa; murtomaahiihtoa, juoksua ja kuntonyrkkeilyä nyt ainakin. Ylipäänsä olen aikamoinen ulkoilmaihminen ja tulen hulluksi, jos joudun syystä tai toisesta kökkimään neljän seinän sisällä.

Ukkospäiviä 2009: 7 kpl ja 2010: 6 kpl (=surkeaa!!!). Ukkospäiviä 2011: 25.5./ 12.6./ 3.7./8.7./9.7./10.7. /12.7./23.7.= 8 kpl

Aki
Käyttäjän Aki kuva

Finland

#31   Lähetetty Maanantaina, 22. Elokuuta 2011 klo 21:15:26

No niin, päivää minunkin puolestani.

Itse olen 40 + ikäinen miehenpuolikas, asuinkuntana on ollut sattuneesta syystä muutaman kuukauden ajan Vihti, tosin aivan Nurmijärven rajalla.Sitä ennen tuossa Keski-Uudenman puolella vietin aika Järvenpäässä ja Mäntsälässä.

Luonnonilmiöt ja myrskyt ovat tulleet tutuiksi hiukan eri kantilta kun ehkä muilla, olen tehnyt ammatikseni erilaisia palo- ja pelastustoimen tehtäviä yli 20 vuotta, aluksi myynti/markkinointipuolella,, mutta sitten liki vuosikymmenen ajan päätoimisesti verokirjassa luki palomies. Nykyisin sama ala jatkuu ,mutta nyt enemmän taas kouluttajana ja pelastusryhmien toiminnassa mukana olevana, kokemusta haettu kotimaan lisäksi maan rajojen ulkopuolelta Saksasta ja Ruotsista.

Kaikki yli vuosikymmenen ajalta kertyneet sadat myrsky-yöt ,niin sateet,tuulet kun ukkosetkin, on valvottu keikoilla, ja samalla on oppinut sekä ihailemaan että kunnioittamaan luonnonvoimia, kun on nähnyt kaikki ne ihmeet joihin ne voivat pystyä. Alkuaikoina , tuolla 90-luvun alussa, keräännyttiin aina porukalla ensimmäisen salaman iskusta paloasemalle odottelemaan,josko kohta pääsisi taas töihin...

Joskus on ihan oikeasti pelottanut olla keikalla, kun metsä hohtaa salamoista valkoisena ja pitäisi tehdä jotain työn tapaista, mutta sitten taas täytyy keskittyä olennaiseen ja todeta että tänään tällainen päivä...

Pidetään tilanteet hallussa täällä, mukava kuulla porukoiden tarinoita ympäri maata.