Tulin hankkineeksi Canon EOS 450D 18-55 +75-300-paketin melko tietämättömänä ja paremmin perehtymättä, päätin vaan sinnikäästi opetella kyseistä settiä käyttämään. Jälkimmäisessä objektiivissa ei ole kuvanvakainta ja sen kyllä huomaa kuvaustuloksissa. Into kuvaamiseen on mennyt; kuvat heilahtaa/tärähtää ja vanha tuttu Sony dsch10 alkaa vaikuttaa helmeltä, vaikka parempaa hain.
Mikä tässä nyt olisi järkevintä; hommata jalusta vai uusi kuvanvakaimella varustettu objektiivi? Lähes tulkoon vastaan itse kysymykseeni toteamalla, että kuvaan PALJON käsivaralla tai tukemalla kameraa auton kattoon tms. Mutta miten te tekisitte, vai onko tässä systeemissä nyt jotain, mitä en tajua/osaa tms? Jos ehdotat objektiivin vaihtoa, voitko suositella jotain tiettyä. Kuvaan luonnossa; merta, ukkosia, makroja, vähemmän ihmisiä. Kauniisti kiittää hän vastauksista
Ja kauniimmin pyytää anteeksi, että aihe ei liity säähän, mutta mä tiedän, että täällä on myös mestarillisia kuvaajia, joilla voisi olla vastaus mun kysymykseen