Luettu 4069 kertaa.
Ville Leino
Käyttäjän Ville Leino kuva

Finland

Uutta käyttäjää pukkaa...

#1   Lähetetty Sunnuntaina, 24. Toukokuuta 2009 klo 12:15:37

Päivää kaikille

Olen seuraillut silloin tällöin tätä foorumia ulkopuolisena, mutta nyt päätin liittyä joukkoon sähköiseen. Olen kaikenlaisista luonnon- ja taivaanilmiöistä kiinnostunut Kangasalan asukki. Ammatiltani olen lennonopettaja ja lentämisen ohella opetan teoriatunneilla, yllätys yllätys, meteorologiaa Hymyilee Harrastan myös monenlaista ulkoilmaelämää, joten sääilmiöt ovat tulleet tutuiksi niin ilmassa kuin maassakin.

2010: 3 kpl, kausi auki 13.5.

Kesasade
Käyttäjän Kesasade kuva

Vs: Uutta käyttäjää pukkaa...

#2   Lähetetty Sunnuntaina, 24. Toukokuuta 2009 klo 13:29:15

Tervetuloa joukkoomme. =)

Aurinkoisia hymyjä kaikille!

Kesän 2010 ukkoset: kauden avaus 14.5. yöukkosella, 14.7., 25.7. yöukkonen,

Kesän 2009 ukkoset: kauden avaus 11.5., 23.5. (Hml), 13.6., 11.7. (Pori-Ulvila)

Kesän 2008 ukkoset: kauden avaus 9.6., 10.6., 16.6. (pieni sievä), 17.6., 20.6.,

lettu1
Käyttäjän lettu1 kuva

#3   Lähetetty Torstaina, 9. Heinäkuuta 2009 klo 16:26:17

Juu tervetuloo munki puolesta! Hymyilee Millast konetta lennät?, onks se helppoo vai vaikeeta?. Ilmailu on kiinnostanu mua pienestä asti. Nauraa

s696.photobucket.com/albums/vv330/lettu1/

Ukkoset 2009: 5kpl, 2010: toukokuu 2kpl?, kesäkuu 0kpl!, heinäkuu: vieläkin 0kpl!!! Surullinen

juzzi
Käyttäjän juzzi kuva

Finland

#4   Lähetetty Torstaina, 9. Heinäkuuta 2009 klo 17:44:19

Tervetuloa!

itse olen ollut vain ala-asteella paperilentokoneiden taittelu kurssilla ja käynyt kuuntelemassa rissalan lentokentällä että miten se suihkari hurisee. Hymyilee

Hyvä sää on makuasia Vinkkaa
- kuvia ja spottauskertomuksia kuvablogi.com/blog/20558/

juzzi
Käyttäjän juzzi kuva

Finland

#5   Lähetetty Torstaina, 9. Heinäkuuta 2009 klo 18:37:44

ihan mielenkiinnosta kysyn, että millaiset aihealueet ovat meteorologiassa tärkeitä taitaa lentäjän ammatissa?

konvektion tai ainakin syväkonvektion tunteminen on varmaan oleellista Hymyilee sun muut eri pilvityyppien turbulenssit.

neponen
Käyttäjän neponen kuva

Finland

#6   Lähetetty Lauantaina, 11. Heinäkuuta 2009 klo 08:26:25

Tervetuloa myöskin! Täällä saa ajan kulumaan, ainakin useimmiten.

Kuvia täällä.
Poistelen huonoimpia joskus kunhan kuvia kertyy enemmän.

Pippuri
Käyttäjän Pippuri kuva

Finland

Vs: Melkein uutta käyttäjää pukkaa...

#7   Lähetetty Torstaina, 23. Heinäkuuta 2009 klo 17:35:59

Johan tässä tuntee itsensä taas aivan uudeksi käyttäjäksi, kun on tullut laiminlyötyä tätä foorumia pahasti. Onneksi tuli sähköpostiin muistutus, kiitos siitä.

Kirjanmerkeissä on edelleen kaikki ukkostutkat, mutta seurattavaa on ollut aika niukalti täällä eteläisen Suomen suunnalla. Pahus.

Mitä kaikkea olen menettänyt poissaoloni aikana?

Shaken, not stirred.

Kikka
Käyttäjän Kikka kuva

Finland

#8   Lähetetty Torstaina, 23. Heinäkuuta 2009 klo 18:07:46

Moi Turengista! Tääl kans juuri rekisteröitynyt käyttäjä ja antakee armoo, menee hetken aikaa varmaa opiskelles miten tää toimii... Neuvoakin saa...!!!!

Useemman vuoden sillon tällön enempi ja vähempi olen tätä seuraillu mielenkiinnolla, jokunen nimimerkki on tullu jo periaattees "tutuksi"...

Mul on tän kesän ukkoskausi ollu suht kiitettävää, Turengis ollu pelkästään yks yöukkonen, 13.6. oli kaikinpuolin hieno kattella harjulta! Tuol olen Hyrynsalmel (70 km Kajaanista pohjoseen) reissannu mökil kahteen kertaan viime aikoina ja siel on rytissy mukavaan tahtiin, yhteen aamu-ukkoseenkin herättiin viime to 16.7.!!

Toi mun nicki-foto on siit supersolun perästä, ei millään ehditty mökiltä ajois Kajaaniin vaik talla pohjas vitostietä broidin kaa mentii, kyllä harmitti. Kaupunki tulvi ja kaverit jäi autoil sähkövikoineen sateeseen Oulu-Kajaani tielle... Siithän se vast voimaa alle saikin...

Että tällanen alotus =o)

juzzi
Käyttäjän juzzi kuva

Finland

#9   Lähetetty Torstaina, 23. Heinäkuuta 2009 klo 21:12:17

hyvä päätös kun liityit viimein Vinkkaa tervetuloa vaan.

Kikka
Käyttäjän Kikka kuva

Finland

#10   Lähetetty Torstaina, 23. Heinäkuuta 2009 klo 22:12:15

Kiitos =o) Opettelen hemujen käyttöö joskus myöhemmin... ja muitakin toimintoja... Kiva lukee Juzzi sun ennusteluja, aika monesti menny nappiin, ainakin mun kohdilla =o)

Sain tuolta pohjosesta aika hyvää alasinta ja vyöryä kuvattua, pitänee opiskella miten sais ne esille tänne jossain vaihees...

juzzi
Käyttäjän juzzi kuva

Finland

#11   Lähetetty Torstaina, 23. Heinäkuuta 2009 klo 22:43:34

kiitos kiitosHymyilee mukava kuulla, että karttojen jatkuva tähyily ei ole mennyt harakoille. parempaa tekemistä tietokoneella ei olekaan, kuin ukkosennusteitten laatiminen Vinkkaa

Pohjosessa onkii ollu parhaat ukkoskelit tänä kautena Näyttää kieltä hmmm... esille tänne? ei tänne varmaa saa... tai ei täällä ainakaa kellään oo..  Nauraa viltsuuuu, peteeeee... nyt menee jo offtopiciks...

Kikka
Käyttäjän Kikka kuva

Finland

#12   Lähetetty Torstaina, 23. Heinäkuuta 2009 klo 23:30:54

Tuota.. köhköh... tarkotin sellast albumia =o) Sais kommenttia ja vähän etenis taas... Alasinta, vyöryä, capee, kastepistettä, LI:tä vähän opetellu...

Sain vaan ihan omast mielest hyvän kuuropilven syntymisen kennolle (tultiin Puolanka-Hyrynsalmi) ja koht mökil kupli ja jytisi... Hieman oli onnistunu olo =o) Tälleen alottelijaks...?

Randomi
Käyttäjän Randomi kuva

#13   Lähetetty Torstaina, 23. Heinäkuuta 2009 klo 23:49:34

Tervetuloa vaan uusille tyypeille Hymyilee Tuntuu, että tänä vuonna on rekisteröitynyt tätä porukkaa melkoisen paljon, jotka ovat seurailleet hiljaa taustalla jo jonkin aikaa. Pelkästään hyvä, tännehän mahtuu ja mehän ei purra. Näyttää siltä, että tästä on hyvää vauhtia tulossa melkoisen aktiivinen forumi ja se ei ainkaan ole pahasta Hymyilee Voisin vaikka väittää, että aktiivisin suomalainen sääforumi, ehkä kyllä siitä syystä, että ei näitä kai niin montaa ole.

Mutta, aina uutta verta mahtuu sekaan. Samassa veneessä ollaan, kun kerran on tauti nimeltä säähulluus saatu.

Viltsu
Ylläpitäjä

Käyttäjän Viltsu kuva

#14   Lähetetty Perjantaina, 24. Heinäkuuta 2009 klo 12:14:55
juzzi kirjoitti:

Pohjosessa onkii ollu parhaat ukkoskelit tänä kautena Näyttää kieltä hmmm... esille tänne? ei tänne varmaa saa... tai ei täällä ainakaa kellään oo..  Nauraa viltsuuuu, peteeeee... nyt menee jo offtopiciks...

Ilmeisesti kaivataan ylläpidon kommenttia asiaan, jos oikein ymmärsin? Hymyilee Laajemmalti pohjoisen ja etelän eroista ukkosten suhteen voinee paremmin keskustella Sääkeskusteluissa, vaikkapa ihan uudessa aiheessa (en ainakaan muista, että sieltä valmista löytyisi).

Kikka kirjoitti:

Tuota.. köhköh... tarkotin sellast albumia =o) Sais kommenttia ja vähän etenis taas... Alasinta, vyöryä, capee, kastepistettä, LI:tä vähän opetellu...

Netistä löytyy monia hyviä palveluita, joista saa ilmaiseksi ja/tai pienelle kuukausi/vuosimaksulla hyvän paikan valokuvilleen ja omalle gallerialle. Kaikkian en edes tiedäkkään taikka muistakkaan, mutta tässä muutama, jotka muistan ja joita itse käytän tai olen muuten vain tutustunut: Kuvat.fi, Flickr, Kuvablogi ja Picasa. Mutta monia muitakin on. Sitten jos kuviaan haluaa näihin foorumiviesteihin lisätä nähtäville, niin siihen ohjeet löytyvät täältä: www.flcenter.net/forum/18/839

Kikka kirjoitti:

Sain vaan ihan omast mielest hyvän kuuropilven syntymisen kennolle (tultiin Puolanka-Hyrynsalmi) ja koht mökil kupli ja jytisi... Hieman oli onnistunu olo =o) Tälleen alottelijaks...?

Ei kai se aloittelijuus tarkoita etteikö saisi onnistunut olo tulla, kun näkee/kokee hyvän myräkän tai osaa aavistaa sellaisen tulon? Hymyilee Parhaimmillaan myrskybongaus harrastuksena antaa huimia fiilinkejä, parhaimmillaan myrskyt kun voivat olla samanaikaisesti sekä kauniita että pelottaviakin. Ja liittyyhän niihin aina (ainakin minulla) tietynlainen jännitys, että mitä tulee ja mitä kokee.

Ja kaikille uusille tulokkaille ja palaaville myös minunkin puolestani tervetuloa Hymyilee

Ville Heimonen
Finnish Lightning Center - Ylläpito

vartti
Käyttäjän vartti kuva

Finland

#15   Lähetetty Lauantaina, 25. Heinäkuuta 2009 klo 22:41:55

Täältä kans tulee uusi käyttäjä. Tosin jo vuosia seurannu taustalla tutkaa ja foorumia.

Näin lyhyesti, mitä "huonompi" keli sitä paremmin viihdyn ulkosalla Hymyilee

tikru
Käyttäjän tikru kuva

Finland

#16   Lähetetty Sunnuntaina, 30. Elokuuta 2009 klo 18:38:17

Sama vika kuin monella muulla Vinkkaa eli FLC:n sivuja seuraillut useamman vuoden. Ennustemalleja ja tutkia tulee seurattua ahkerasti....välillä liiankin Järkyttynyt

Kiitos Randomille, Petelle ja Zatorille sekä erityisesti Juzzille, joka jutut tulee seurailtua erityisen tarkkaan koti- ja mökkipaikkakunnan vuoksi.

juzzi
Käyttäjän juzzi kuva

Finland

#17   Lähetetty Sunnuntaina, 30. Elokuuta 2009 klo 18:57:01
tikru kirjoitti:

Sama vika kuin monella muulla Vinkkaa eli FLC:n sivuja seuraillut useamman vuoden. Ennustemalleja ja tutkia tulee seurattua ahkerasti....välillä liiankin Järkyttynyt

Kiitos Randomille, Petelle ja Zatorille sekä erityisesti Juzzille, joka jutut tulee seurailtua erityisen tarkkaan koti- ja mökkipaikkakunnan vuoksi.

ei muutaku tervetuloa joukkoomme Vinkkaa ja kiitos, mukava kun alituisen sään tarkkailun sivussa vaivalla laaditut ennusteet on luku kelpoista tavaraa.

Pippuri
Käyttäjän Pippuri kuva

Finland

#18   Lähetetty Perjantaina, 16. Lokakuuta 2009 klo 18:10:02

Kylmä rinki, eikun rintama Näyttää kieltä Meinasin pelästyä, että minut on siivottu, mutta kyse olikin omasta kyvyttömyydestä kirjautua.

Eli siis edelleen mukana, kuin perämukama. Nauraa

Shaken, not stirred.

Ville Leino
Käyttäjän Ville Leino kuva

Finland

#19   Lähetetty Torstaina, 1. Huhtikuuta 2010 klo 08:54:17

Hiisi, enpäs tullut katsoneeksi tätä ketjua perustamisen jälkeen ja täällähän on kysymyksiä odottamassa vastauksia... Mun lentotoiminta on toistaiseks peruslentokoulutusta 1-moottorikoneilla, mutta tulevaisuus on avoinna.

Lentäjää kiinnostavat sääilmiöistä eniten näkyvyys, pilvessä tapahtuva jäätäminen, tuuleen liittyvät jutut (erit. matalalla esiintyvä tuulishear) ja ukkonen (pilvirakeet, jäätäminen, mikropurkaukset ja salamat) Ilmanpaine ja lämpötila vaikuttavat koneen suoritusarvoihin sekä korkeusmittarin näyttämään, joten niitäkin joutuu pohtimaan aika paljon.

Turbulenssi on toki epämiellyttävää mutta vaarantaa harvemmin lentämistä. Oma lukunsa ovat tropiikin ukkosten, vuoristoaaltojen ja suihkuvirtausten aiheuttamat ravistelut jotka saattavat joskus jopa vaurioittaa konetta. Pilvityyppien tunteminen on tärkeää nimenomaan jäätämisen vuoksi, ja jokainen ilmassa räpistelijä harakasta alkaen tuntee Cumulonimbuksen ja pelkää sitä Hymyilee

2010: 3 kpl, kausi auki 13.5.

peepee
Käyttäjän peepee kuva

Finland

#20   Lähetetty Keskiviikkona, 14. Huhtikuuta 2010 klo 17:09:22

Tervetuloa myös täältä suunnalta!

Charger
Käyttäjän Charger kuva

Finland

#21   Lähetetty Lauantaina, 17. Huhtikuuta 2010 klo 16:42:07

Tervetuloa vaan minunkin puolestani kaikki uudet myrskynystävät!

Ukkospäiviä 2010: kpl (17.5/18.5/15.7/25.7[yö]/29.7(½))

Ukkospäiviä 2009: 6kpl  (13.6./9.7.[yö]/1.8./2.8./18.8.[aamuyö/alkuilta]/26.8[loppuilta])  

[2007 8kpl Olematonta! / 2008 5kpl Säälittävää]

My sunshine is wind and rain and THUNDER!

tuhis
Käyttäjän tuhis kuva

Finland

#22   Lähetetty Lauantaina, 15. Toukokuuta 2010 klo 00:21:44

Varkauden kupeesta ilmottautuu myös uusi noviisi salamoivaan joukkoonne. Viime kesästä olen sivusta seurannun foorumia, mutta nyt  torstaiöisen ilotulituksen innoittamana päätin liityä joukkoon mukaan. Todella mahtava aloitus "kesälle".

sinppa

Finland

#23   Lähetetty Lauantaina, 15. Toukokuuta 2010 klo 14:00:59

Moro vaan kaikille,

Uusi käyttäjä ilmoittautuu tällä kertaa Oulun suunnasta. Taustalla lueskelemassa on tullut käytyä satunnaisesti, mutta nyt ajattelin käyttäjätunnuksenkin tänne luoda. Ukkoset ja rajuilmat on pienestä pitäen kuuluneet kiinnostuksen kohteisiin, siinä missä muutkin ilmakehän ilmiöt(halot yms.). Miksikään aktiivikirjoittelijaksi tässä tuskin ryhdytään, mutta olemassaolostani varmaan satunnaisesti täällä muistuttelen nyt kun suurin kynnys käyttäjätunnuksen luomisen myötä on poistettu Hymyilee

Ukkoset 2010: 14.5. Oulu, 3.6. Oulu, 30.6. Oulu, 1.7. Oulu, 13.7. Oulu: Mieletön valoshow!, 14.7. Oulu

Yhteensä 2010: 6

qwertyui
Käyttäjän qwertyui kuva

Finland

#24   Lähetetty Tiistaina, 13. Heinäkuuta 2010 klo 23:20:42

Täällä uusi käyttäjä ilmoittautuu myrrskybongareiden joukkoon.Olen vuodesta 2005 asti vieraillut säännöllisesti tällä sivustolla,mutta nyt sitten päätin liittyä vihdoinkin joukkoon mukaan.Minusta flc ukkostutka on ehdottomasti Suomen paras.Olen ihan lapsesta saakka pitänyt ukonilmoista.Ja lapsena joskus 70-luvun alussa,en nyt muista tarkkaa vuotta,Jalasjärven Alavallin kylässä olin tutuilla kylässä,salama iski ensin pihapiirissä olleeseen koivuun  ja siitä jotenkin tuli taloon sisään.Kyseinen talo on vieläkin olemassa.

kari1976
Käyttäjän kari1976 kuva

Finland

#25   Lähetetty Keskiviikkona, 14. Heinäkuuta 2010 klo 16:21:52

kuin myös vast ikään liityin tänne joukkoon mukaan. tuota ukkostutkaa on tullut seurailtua jo jonkin aikaa ja nyt sitten päätin liittyä tänne.....

kari1976
Käyttäjän kari1976 kuva

Finland

#26   Lähetetty Keskiviikkona, 14. Heinäkuuta 2010 klo 16:24:41

profiili kuvani on jyväskylästä kuokkalan sillalta... jyväskylä on minulle kuin toinen koti, siellä päin tulee paljon oltua ja yrittää bongata juuri noita harvinaisia suomessa olevia kovia ukkosia...

Leena
Käyttäjän Leena kuva

Finland

#27   Lähetetty Keskiviikkona, 14. Heinäkuuta 2010 klo 21:44:58

Hei täällä oli esittelyketju.

Joo, liityin viikko sitten tänne bongareitten klubiin, vaikka olen seurannut tätä palstaa jo muutaman vuoden. Säät ja varsinkin niiden ääri-ilmiöt kiinnostavat. Isä on innokas sääharrastaja ja jotain on tarttunut myös minuun. Lisäksi asun maaseudulla, jossa eletään luonnon ehdoilla. Vettä ei tule hanasta, jos sähköt on poikki jne. On hyvä varautua ennakolta, kun myrsky on tulossa.

En oikein osaa valokuvata, mutta yritän raportoida sanallisesti, kun jotain mielenkiintoista tapahtuu. Mies tuossa juuri huomautti, että mun pitäis olla formulavarikolla sadetta ennustamassa, kun niin tarkasti osasin ennakoida sateen alun. Vinkkaa

Charger
Käyttäjän Charger kuva

Finland

#28   Lähetetty Torstaina, 15. Heinäkuuta 2010 klo 11:49:40

Tervetuloa vaan uudet bongarit. Toivottavasti kesästänne tulee ukkosrikas! Hymyilee

Ukkospäiviä 2010: kpl (17.5/18.5/15.7/25.7[yö]/29.7(½))

Ukkospäiviä 2009: 6kpl  (13.6./9.7.[yö]/1.8./2.8./18.8.[aamuyö/alkuilta]/26.8[loppuilta])  

[2007 8kpl Olematonta! / 2008 5kpl Säälittävää]

My sunshine is wind and rain and THUNDER!

qwertyui
Käyttäjän qwertyui kuva

Finland

#29   Lähetetty Torstaina, 15. Heinäkuuta 2010 klo 12:58:56

Mukavaahan se on tänne liittyä,muiden samoista asioista pitävien joukkoon.

matez

Finland

#30   Lähetetty Torstaina, 15. Heinäkuuta 2010 klo 15:59:25

Moi kaikille!

Oon jo pitkään seurannu täältä tutkaa ja lukenut ennustuksia foorumeilta ja nyt sitte tein tunnuksenkin tänne Hymyilee Eli seuraanne liittyi taas yksi lisää. Täältä on niin hyvä lukea asiantuntijoiden ennustuksia ja samalla seurata tutkaa. Jatkakaa samaan malliin! Osaako muuten kukaan neuvoa minkä takia chat ei enää toimi meikäläisellä? Jää jumiin tohon kohtaan "Looking up your ident...". Sama tapahtuu mIRC clientillä. Toimi vielä reilut pari kuukautta sitten.

TonZa
Käyttäjän TonZa kuva

#31   Lähetetty Sunnuntaina, 18. Heinäkuuta 2010 klo 15:36:23

Tervetuloa joukkoon Hymyilee

Muistaakseni tuo johtuu siitä että ident kysely ei mene läpi palomuurista (portti 113). Joskus riittää kun odottaa tarpeeksi kauan

Paikalla on tällä hetkellä 0 käyttäjää ja 33 vierasta.