emboolia
Käyttäjän emboolia kuva

Finland

Vs: Uutta käyttäjää pukkaa...

#32   Lähetetty Keskiviikkona, 28. Heinäkuuta 2010 klo 20:37:10

Ja täältäkin pukkaa!! Nauraa Jostain syystä kaikki ääri-ilmiöt etenkin ukkoset on aina kiinnostaneet. Luulin olevani ainut "kajahtanut" kunnes löysin tämän foorumin. Olen seuraillut tutkaa vuosikausia ja äskettäin kiinnostuin foorumista. Ensimmäinen sivu jonka aukaisen Nauraa Kiitos asiantuntevista ennusteista ja havannoista..Paljon kovia ukkosia kaikille!!!!

juzzi
Käyttäjän juzzi kuva

Finland

#33   Lähetetty Keskiviikkona, 28. Heinäkuuta 2010 klo 21:41:06
emboolia kirjoitti:

Ja täältäkin pukkaa!! Nauraa Jostain syystä kaikki ääri-ilmiöt etenkin ukkoset on aina kiinnostaneet. Luulin olevani ainut "kajahtanut" kunnes löysin tämän foorumin. Olen seuraillut tutkaa vuosikausia ja äskettäin kiinnostuin foorumista. Ensimmäinen sivu jonka aukaisen Nauraa Kiitos asiantuntevista ennusteista ja havannoista..Paljon kovia ukkosia kaikille!!!!

Tervetuloa, tervetuloa kaikkien muitten joukkoon joilla ruuvit eivät ole aivan momentissaan, kun ukkosen jyrinä alkaa kuulua Nauraa Näyttää kieltä

Asiantuntevuus on taas hieman suhteellinen käsite Cool

Hyvä sää on makuasia Vinkkaa
- kuvia ja spottauskertomuksia kuvablogi.com/blog/20558/

mr__night
Käyttäjän mr__night kuva

Finland

#34   Lähetetty Torstaina, 29. Heinäkuuta 2010 klo 02:50:18

Ja taas yksi tutkabongari ilmoittautuu joukkoon tummaan (vai olisko välkkyvään?). Tutka on napsahtanu auki muutaman vuoden ajan aina ensimmäisestä jyrähdyksestä tai välähdyksestä ja sitten on jännityksellä odottanu, että tuleehan lähemmäksi. Koti löytyy Jyväskylästä (bogauspaikkana hyvä koti, kun ei ole ennen noin 1,5 km päässä sijaitsevaa Laajavuorta mitää näköesteenä). Kesällä, kuten nyt lomalla tulee oltua taas täällä porukoiden mökillä Rymättylässä, Airiston rannalla. Löysin foorumin vasta tänään, kun ihmetellen etsin tietoa tuosta reilun tunnin kestäneestä vilkkaasta elosalamoinnista.

Ukkosennusteisiin en olekaan vielä tutustunut - pitänee etsiä mistä moiset löytyy..

samit69
Käyttäjän samit69 kuva

Finland

#35   Lähetetty Torstaina, 29. Heinäkuuta 2010 klo 02:54:57

Tervetuloa vaan joukkoomme minun puolestani. Noni sitten ei muutakun opiskelemaan vaan Nauraa

Ukkosia Pyhtäällä Kesällä 2010 yht:5kpl: [13-14.5],[22.5],[29.7],[Kesän paras yöukkonen 9.8],[14.8]

http://s650.photobucket.com/albums/uu221/samit69/Ukkoset%202010/

noble
Käyttäjän noble kuva

Finland

#36   Lähetetty Torstaina, 5. Elokuuta 2010 klo 16:21:59

Lämmin tervehdys Teille kaikille!

Pari viikkoa sitten sain s-postiini linkin Ukkostutkaan, mielenkiintoinen paikka kuulemma, ja voi vaikka ennakoida firman mahdollisia ATK-katkoksia. Melkein unohdin koko jutun, kunnes yhtenä päivänä kurkkasin mihin vinkki johtaa: Jaa, kartta jossa on erivärisiä pilkkuja. Jaa, mutta on myös kartta jossa ne pilkut liikkuvat! Jaa, täällä on joku foorumikin. Ja PAM!

Ette usko montako tuntia olen viimeisen viikon ajan kököttänyt koneen ääressä suorastaan ahmien kokemuksianne ja tarinoitanne ja kaikkea muuta. Elin kanssanne Astan ja Veeran tarinat, ja vanhempiakin juttuja Vinkkaa

Ei kai tässä tuoreessa rekisteröitymisessä mitään järkeä liene, kun ei täällä lounaiskolkassa koskaan tapahdu mitään, lähin ukkosimuri kai tuo Salon seutu ja siitä itään, toisaalta Pori-Tampere, joten tuskin minulla on paljon asiaa tulla kommentoimaan joukkoonne mitään. Halusin vain päästä ilmoittamaan miten hienoon seuraan eksyin Hymyilee

Itse on ole koskaan pelännyt ukkosta, päinvastoin tykkään kamalasti jostain syystä, viime päivien tuhojen vuoksi luonnontapahtumia syytä toki kunnioittaa. Isävainaa aikoinaan tarinoi, miten oli ollut ukkosilmalla uusia perunoita pesemässä vesirännin alla, kunnes viereiseen koivuun osui: niin lensi mies selälleen ja uudet perunat ja pesuvati pitkin pihaa. Äiti kuulemma ne sieltä korjasi pois, isänkin. Ja koivu meni latvasta tyveen asti halki, sen myöhemmin itse näin.

Onneksi (?) tuli vähän kevyempää keliä tähän väliin, että pääsen vierottumaan Teistä, kun kotona alkoi kuulua: ”Tuliko postia?” –Emmää tiedä, en oo käyny laatikolla. ”Syödäänkö meillä tänään jotain?” -Juu, juu, ihan kohta. ”Onko koirat saaneet iltaruokaa?” -Joo, joo, mä melkein laitoin jo.

Että tämmöinen tapaus tänne tunki...

Vain vallaton voi olla vallaton.

MIPJ
Käyttäjän MIPJ kuva

Finland

#37   Lähetetty Torstaina, 5. Elokuuta 2010 klo 17:04:34

Tervetuloa myös täältä suunnalta, vaikka suht tuore käyttäjä olen itsekin Hymyilee

qwertyui
Käyttäjän qwertyui kuva

Finland

#38   Lähetetty Torstaina, 5. Elokuuta 2010 klo 18:32:44

Noble,ei muuta kuin tervetuloa tänne muiden myrskybongareiden joukkoon mukaan! Kyllä meitä tänne mahtuu.

juzzi
Käyttäjän juzzi kuva

Finland

#39   Lähetetty Torstaina, 5. Elokuuta 2010 klo 21:45:58

Tervetuloa viettämään jännittäviä ja mielenkiintoisia hetkiä ukkosten parissa Vinkkaa

EllenAnna
Käyttäjän EllenAnna kuva

Finland

#40   Lähetetty Maanantaina, 9. Elokuuta 2010 klo 01:25:40

Täältä taas liittyi uusi taivaan kyttääjä porukkaan! Päätin nyt viimeinkin haluta tunnukset kun kerran on ollut tapana jo yli vuoden käydä tutkaa kyyläämässä melkein päivittäin, ja nyt jos tarkemmin tutustuis näihin keskusteluihin kanssa. Oon aina tykänny ukkosesta ja muistaki ns. poikkeavista sääilmiöistä, joten jos niistä vaikka jotain uutta oppisin ja varmaan opinkin... Hymyilee Tuo kuva minkä tohon laitoin on otettu ihan perus digipokkarilla 8.8.10 n. klo 21.05 Helsingistä parvekkeelta lasituksen läpi kun tuli melkonen myräkkä ihan mielettömän hienona rintamana melkosella nopeudella päälle. Ei ehtiny järkkäriä kameralaukusta repiä, harmi vaan...

Tuuli ei seisahda, eivätkä aallot pysähdy.
Kiinalainen sananlasku

qwertyui
Käyttäjän qwertyui kuva

Finland

#41   Lähetetty Maanantaina, 9. Elokuuta 2010 klo 02:06:06

Ei muuta kuin lämpimästi tervetuloa,tänne meidän muiden myrskybongareiden joukkoon mukaan.Uudet  jäsenet ovat ehdottomasti tervetulleita! Ja kyllähän meitä tänne mahtuu!

aberrational
Käyttäjän aberrational kuva

#42   Lähetetty Maanantaina, 9. Elokuuta 2010 klo 19:22:37

Tervehdys kaikille! Jälleen on uusi käyttäjä ilmaantunut näitä foorumeja kuluttamaan. Yritin jo aiemmin kesän alussa tänne käyttäjäksi kirjautua, mutta tuolloinen mailini ei suostunut yhteistyöhön (safe-mail.net), joten ylläpidon kanssa asiasta keskustelin. Itsekin jo pidemmän aikaa näitä foorumeja satunnaisesti selaillut ja tutustunut myös sade/ukkostutkiin sekä myrskyvaroitus.com ja suomen sääkeskus -sivustoihin. Tuosta sääkeskuksen sivustosta täytyy kyllä sanoa että vaikka siellä hurjasti on kaikenlaista visuaalista ennustedataa joiden pohjalta pitäisi voida jotain ennakoimaan, niin ainakin itse olen aika hukassa niiden kanssa. Onks kellää tietoo onko ne ees oikeesti ajantasalla? Estofeksiä tuolta nyt kuitenkin pystyy katteleen.

Jos vähän taustaa vielä itsestäni. Eli olen käytännössä innostunut ohikulkevista (ja erityisesti päälle vyöryvistä) ukkosista siitä asti kun jotain aloin sääilmiöistä ymmärtää, eli siinä vähän polvenkorkuista pidempänä. Jossain tuossa välillä oli vähän sellainen suvantovaihe kiinnostuksessa sääilmiöihin, mutta viimeiset pari kolme vuotta olen ollut aika ahkera tarkkailemaan ja tänä kesänä jopa kokeilin kaverin kanssa ensimmäistä kertaa chasea 14.7.2010 varsin hyvällä menestyksellä. Tänä kesänä olen myös saanut julkaistuksi asti korttipelin nimeltä Tornado Alert!, joka käsittelee myrskybongausta ja kuvituksissa on ollut suomalaisten myrskybongarien otoksia taustalla. Tietääkseni aiheesta ei ole kunnollista peliä vielä ennen tehty, joten olikin jo korkea aikaHymyilee

Vaikka tämä myrskykesä onkin ollut erinomainen, niin itseäni harmittaa etten ole vielä yhtään kunnon yöukkosta nähnyt - mitä nyt muutamia kipinöitä yössä - vaikka mahdollisuudet moisen näkemiselle ovat olleet hyvät:( jospa vielä tulis yks ja osuis kunnolla kohalleen täällä Jyväskylässä..

Charger
Käyttäjän Charger kuva

Finland

#43   Lähetetty Maanantaina, 9. Elokuuta 2010 klo 20:23:11

Kaikille uusille tulokkaille tasapuolisesti tervetuloa joukkoon kirjavaan!

Ukkospäiviä 2010: 6 kpl (17.5/18.5/15.7/25.7[yö]/29.7(½)/7.8.24.8.(½))

Ukkospäiviä 2009: 6kpl  (13.6./9.7.[yö]/1.8./2.8./18.8.[aamuyö/alkuilta]/26.8[loppuilta])  

[2007 8kpl Olematonta! / 2008 5kpl Säälittävää]

My sunshine is wind and rain and THUNDER!

Tamarillo
Käyttäjän Tamarillo kuva

Finland

#44   Lähetetty Lauantaina, 14. Elokuuta 2010 klo 09:08:01

Moikka Kaikille tasapuolisesti. Uusvanhana vihdoinkin sain aikaan rekisteröityä tähän huimaan joukkoon. Taustalla roikuttu varmaan sen 8 vuotta, tätä foorumia ja testbediä on tullut aktiivisesti tuijotettua aina kun ilmassa ollut lupaavuutta.

Sään ääri-ilmiöt aina kiinnostaneet, Porvoo nyt ollut tän vuoden aika heikko paikka bongailla, jääny monet näytelmät merelle tai kehittynyt vasta tuossa mantereen puolella. Noh tänään näyttää jo melko mukavalta, murinalla alkoi aamu.

Harrastuksissa lievää skitsofreniaa, toinen otsalohko yrittää kasvattaa noita jättikurpitsoita(tänä vuonna lämmöt suosineet ja eiköhän tuolla pellolla reilusti yli 200 kilon mene suurimmat)Toinen otsalohko odottaa kunnon ukkosia, rakeita ja tulvasateita, nämä ilmiöt kurpitsapellolla pahimmoilleen pilaavat kauden siellä. Extreme-urheilua molemmat kuitenkin parhaasta päästä, eli aika paljon vietän aikaa ulkosalla. 2 poikaa, vanhempi 4v ja armoton ukkosfani ollut viime kesästä asti.

Näihin sanoihin, näihin tunnelmiin, pojat autoon ja Sipoon suuntaan tsekkaamaan mitä on päiväksi luvassa...

Tamarillo

juzzi
Käyttäjän juzzi kuva

Finland

#45   Lähetetty Lauantaina, 14. Elokuuta 2010 klo 14:30:32

Heh, Tervetuloa isolla T:eellä Cool

HeiSe
Käyttäjän HeiSe kuva

Finland

#46   Lähetetty Lauantaina, 14. Elokuuta 2010 klo 18:02:21

Tervehdys!

Jo jonkin aikaa täällä pyörineenä sain vihdoinkin aikaseks rekkauduttua!!!

Mutta joo, nimimerkin takaa löytyy siis ihan pienestä pitäen ukkosista ja muista erikoisista sääilmiöistä pitävä, naikkonen!!!
Tosin tänäpäivänä noitten ukkosten perässä ei enään mennä niin kuin ennen, kun nuo 3 tornaadon alkua pikkasen estelee sitä!!!

-Ei tänne missä minä asun ne ukkoset tule, ne vaan kiertää ja menee likeltä ohi!-

Leena
Käyttäjän Leena kuva

Finland

#47   Lähetetty Lauantaina, 14. Elokuuta 2010 klo 18:07:39

Tervehdys! Mukavaa saada naisia lisää tänne! Hymyilee

Charger
Käyttäjän Charger kuva

Finland

#48   Lähetetty Lauantaina, 14. Elokuuta 2010 klo 21:07:18

Jopas tulee tasaseen uusia naamoja...Oikein hyvä, siis erinomaista! Tervetuloa vaan  tänne sääbongarien eliitin ja allekirjoittaneen joukkoon!

Ukkospäiviä 2010: 6 kpl (17.5/18.5/15.7/25.7[yö]/29.7(½)/7.8.24.8.(½))

Ukkospäiviä 2009: 6kpl  (13.6./9.7.[yö]/1.8./2.8./18.8.[aamuyö/alkuilta]/26.8[loppuilta])  

[2007 8kpl Olematonta! / 2008 5kpl Säälittävää]

My sunshine is wind and rain and THUNDER!

Miklaher
Käyttäjän Miklaher kuva

Finland

#49   Lähetetty Torstaina, 19. Elokuuta 2010 klo 10:21:05

Täältä längelmäeltä kanssa yksi uudehko käyttäjä ilmoittautuu.

Pienestä pitäen oon seissy keskellä peltoa kattomassa ukonilmaa MELKEIN kuparitanko kourassa.

Pari kolme läheltä piti tilannetta on ollut ja yksi television silmille hyökkääminen.

Kuvia olen ottanu vanhalla Nikon kameralla sen mitä olen niissä onnistunu nopeilla reflekseillä.. pari on jopa onnistunu.

Profiilikuva on näpätty nokia N79 kännykällä. Refleksien voimalla.

Että terve vain kaikille säkenöiville ukkosbongareille Hymyilee

Paikalla on tällä hetkellä 0 käyttäjää ja 4 vierasta.