Luettu 1589 kertaa.
nadiab

Finland

Myrsky..

Lähetetty Perjantaina, 27. Lokakuuta 2006 klo 09:11:29

Täällä Porvoossa ainakin tuulee ihan kauheesti. Pelottaa oikeen, koska meidän ikivanhasta omakotitalosta lähtee sähköt melko helposti ja ukonilmalla sähkölaitteita hajoaa liikaakin =(.
On mennyt rikki salaman iskusta vhs nauhuri, mikroaaltouuni, modeemi, sähkökeskus seinässä ym..
Meri on lähellä ja sieltä, kun myrky nousee, niin on yleensä hemmetin kova.
Toivotaan ettei nyt kattoja ainakaan lentele. Tämä talo on rakennettu n. 1890-1900, joten on varmasti monia pahoja myrskyjä joutunut kestämään kuitenkin =).
Hyvää syksyä kaikille =).

-nadiab69-

-nadi-

womega

Myrsky..

#1   Lähetetty Lauantaina, 28. Lokakuuta 2006 klo 01:16:31

Hyvää syksyä sinullekin. Katos... luonto puhdistaa omaansa. Kyllä sinä siellä hengissä selviät... :twisted:  :)  :D
Hämeenlinnassa tällä hetkellä vain puuskittaista tuulta... kovempaakin on koettu. En nyt oikein muista sitä talvimyräkkää, koska ja milloin, mutta kova oli ja sen muistan.

nadiab

Finland

Myrskyistä vielä..

#2   Lähetetty Lauantaina, 28. Lokakuuta 2006 klo 09:26:22

Moikka =)
Muistan vuonna 1994 tammikuussa riehuneen myrskyn. Olin merillä rahtilaivalla silloin ja tulimme Englannista Suomeen myrskyn keskuksessa. Matka kesti tuplasti kauemmin, kuin normaalisti.  Lähimpään satamaan oli matkaa 150 km ja nauroin jälkeenpäin, kun äitini sanoi, että olisitte menneet lähimpään rantaan Nauraa. Puhelinyhteydet eivät toimineet, kokki "kakkasi" pelosta housuun, joten minä laitoin ruuat miehille.                                                                                       Esim. kalenteri seinällä heilui vaakatasossa.                                 Aallokko merellä oli sanoin kuvaamaton !!!!                                        Oli, kuin heiluva vuoristo, upea ja pelottava samaan aikaan. Olin varma, että se olisi ollut viimeinen reissu meille kaikille, mutta onneksi laiva oli kestävä ja mukautui aaltoihin suht hyvin.                              Pohjanmerellä ja itämerellä on aivan erilainen aallokko.
Nyt harmittaa, että ei ollut digikameroita silloin. Muutama epäselvä kuva siitä myrskystä on, mutta ei niistä näe sitä todellisuutta kuitenkaan  :(
On minulla kuitenkin paljon hienoja valokuvia aavalta mereltä =). Upeita auringonlaskuja, ukkosia ym..
Tästä tulisi jo kirja jos kaiken kirjoittaisin, hih  :D

-nadiab69-

-nadi-

womega

Myrsky..

#3   Lähetetty Lauantaina, 28. Lokakuuta 2006 klo 15:33:33

Eli oli samanlaista kuin siinä leffassa... muistaakseni 'Meren raivo', jossa pääosaa esitti George Clooney kalastajana.  :lol:
Hämeenlinnaa ei ainakaan tämä syysmyrsky heilauttanut puoleen tai toiseen, vaikka nyt onkin lievä lumipeite maanpinnalla. Ei varmana ole pysyvä vielä.

nadiab

Finland

Myrsky..

#4   Lähetetty Sunnuntaina, 29. Lokakuuta 2006 klo 01:38:13

Olen saattanut kyseisen leffan nähdä, kuullostaa tutulta tuo nimi Meren raivo. Ei elokuvakaan kuitenkaan anna sitä oikeaa todellisuuden kuvaa merestä, joka on kuin lilluva vuoristo.
Sitä en haluaisi uudestaan koskaan kokea. Jos joku sinne mereen olisi pudonnut, niin hukkunut ois välittömästi.

Täällä Porvoossakin satoi tänään räntää.., yök..

Ilmasto on kyllä muuttunut huomattavasti vuosien aikana, joten saas nähdä, että tuleeko edes valkoinen joulu.
Näin iltojen ja aamujen pimetessä lumi kyllä piristäisi enemmän, kuin tämä kura-aika.
Ukkosia kyllä varmaankin vielä tulee, koska jotkut päivät on todella lämpimiä vuodenaikaan nähden.

Kiva, kun joku vastailee viesteihin =)  :lol:

-nadiab69-

-nadi-

Paikalla on tällä hetkellä 0 käyttäjää ja 0 vierasta.