Luettu 965 kertaa.
Jazmo
Käyttäjän Jazmo kuva

RSS-feediin pitemmät tekstit

Lähetetty Torstaina, 16. Elokuuta 2007 klo 14:22:45

Olen jo kauan tilannut uudet viestit foorumilta RSS-feedinä (on muuten hiton kätevä, ei tarvitse käydä foorumilla tarkistamassa, onko uusia viestejä tullut, vaan RSS-lukija ilmoittaa siitä itse), mutta yksi pieni asia korpeaa hieman.

Defaulttina SMF:ssä on rajoitettu lähetettävien RSS-itemeiden pituus 255 merkkiin. Valitettavasti siihen ei kuitenkaan yleensä mahdu mikään postaus kokonaan. Toivoisinkin sen reilua kasvattamista, esimerkiksi 800 merkkiin.

En usko sen vaikuttavan suorituskykyyn millään tavalla ja liikennettäkin uskon sen kasvattavan erittäin marginaalisesti, sillä
1) feedin tilaajia on vähän
2) feedissä listataan vain 5 viimeisintä viestiä (defaulttina)

Se kuitenkin parantaisi feedin käyttökelpoisuutta runsaasti.

Jos joku ei ole tutustunut vielä feedien mahdollisuuksiin, niin
http://www.flcenter.net/forum/index.php?type=rss;action=.xml

Viltsu
Ylläpitäjä

Käyttäjän Viltsu kuva

Vs: RSS-feediin pitemmät tekstit

#1   Lähetetty Torstaina, 16. Elokuuta 2007 klo 15:14:35

Oletus on aina oletus Vinkkaa

Tässä tapauksessa, eli tällä foorumilla olen aikoinani säätänyt RSS:ään sisällytettävän viestin maksimipituudeksi 512merkkiä. Tuplaan sen nyt, eli 1024merkkiä. Katsotaan josko se olisi parempi. Vieläkin pidemmät ovat mahdollisia.

Tutkin myös, jos saisin nostettua viestimäärän viidestä kymmeneen. Siitä lisää tietoa myöhemmin.

Lainaus: Jazmo
Olen jo kauan tilannut uudet viestit foorumilta RSS-feedinä (on muuten hiton kätevä, ei tarvitse käydä foorumilla tarkistamassa, onko uusia viestejä tullut, vaan RSS-lukija ilmoittaa siitä itse), mutta yksi pieni asia korpeaa hieman.

Defaulttina SMF:ssä on rajoitettu lähetettävien RSS-itemeiden pituus 255 merkkiin. Valitettavasti siihen ei kuitenkaan yleensä mahdu mikään postaus kokonaan. Toivoisinkin sen reilua kasvattamista, esimerkiksi 800 merkkiin.

En usko sen vaikuttavan suorituskykyyn millään tavalla ja liikennettäkin uskon sen kasvattavan erittäin marginaalisesti, sillä
1) feedin tilaajia on vähän
2) feedissä listataan vain 5 viimeisintä viestiä (defaulttina)

Se kuitenkin parantaisi feedin käyttökelpoisuutta runsaasti.

Jos joku ei ole tutustunut vielä feedien mahdollisuuksiin, niin
http://www.flcenter.net/forum/index.php?type=rss;action=.xml

Ville Heimonen
Finnish Lightning Center - Ylläpito

Viltsu
Ylläpitäjä

Käyttäjän Viltsu kuva

Vs: RSS-feediin pitemmät tekstit

#2   Lähetetty Torstaina, 16. Elokuuta 2007 klo 16:19:12

Nyt RSS-feedit sisältävät 10 viimeisintä viestiä ja 1024merkkiä jokaisen viestin alusta.

Ville Heimonen
Finnish Lightning Center - Ylläpito

Paikalla on tällä hetkellä 0 käyttäjää ja 2 vierasta.