Lähetetty Torstaina, 20. Syyskuuta 2007 klo 12:57:06
Lainaus: Magnusti
Täällä välähti ja jyrähti ;D
Sadetta riittää!
Missä päin Helsinkia on havaintopaikkasi? Kuulin saman Pitskun-Lassilan suunnalta. Havaitsin pilven alaosassa myös pyörivää liikkeettä, hetken näytti siltä, että suppilo olisi tulossa pilvestä alas, mutta samantien vetäytyi takaisin.
Lähetetty Torstaina, 20. Syyskuuta 2007 klo 13:08:32
Kyllä sitä vaan ukkosta vielä ilmassa on . Tulin bussilla keskustasta ja näin pari välähdystä Pihlajamäessä, pari Sepänmäessä ja Malmilla. Meillä Puistolassa kuului vain pientä jyrinää jostain kauempaa. Testbedin mukaan olis tommoinen pieni rypäs etenemässä rannikkoa pitkin itäänpäin.
Lähetetty Torstaina, 20. Syyskuuta 2007 klo 13:16:14
Olinpa TOssa Kauppatorilla kun alko tihuttaa NOIN kello 13.15 ajattelin, Että pieni kuuro, NO sitten alkoikin kunno sade Turistit suojautu mansikkakojujen alle, samoin mä.. Sato Poikittain ja ikävästi kastu suojassakin. KOVIN SADE KOSKAA. SITTEN PRESIDENTINLINNAN PÄÄLLÄ POIKITTAINEN PILVISALAMA JA SAMANTIEN TAJUTTOMAN KOVA JYRÄHDYS JA SADE LOPPU KU SEINÄÄ. PILVEN OHIMENTYÄ NÄKY SELKEE TUMMA VALLI PILVESSÄ. JA SUPPILOMAISTA MUODOSTELMAA( en enne ole nähnyt että pilven alaosassa pyörii muutamia pilvinauhoja spiraalina mutta ei kyllä ollu lähelkää maata) OLIPA yllättävää:D
PS. SATEENMÄÄRÄSTÄ KERTOO JTN SE ETTÄ PASILASSA SATO N. 60mm 10minuutin sisällä että näin
Lähetetty Torstaina, 20. Syyskuuta 2007 klo 13:30:18
olin sörkässä 13 aikaan ja tihutti. sitte alko kovempaan sataa, menin pihalle kastumaan. sitte välähti ja jyrähti ! muutaman kohtalaise jyrähdyksen kuuli
2008 THUNDERSTORMS 8-9.6 night - arvosana *** / ***** - 11.6. day -pari jyrähdystä ½/***** 1.8 meni ohi, muutama kova jysäys. **/***** - 14.8 meni taas muualta, pari salamaa.
Lähetetty Torstaina, 20. Syyskuuta 2007 klo 13:36:23
Ei hemmetti mikä säikäys. Lahdessa jyskää ja salamoi kans. Olin tässä koneella ja verhojen takana välähti, mutta ei käynyt ihan heti mielessä, että ukkosta ja melkein samantien murahti kunnolla. Ja toinen vielä perään vähän ajan päästä. Nyt tuo taitaa olla menossa ohitse jo.
Lähetetty Torstaina, 20. Syyskuuta 2007 klo 14:38:31
Lainaus: molnija
Lainaus: Magnusti
Täällä välähti ja jyrähti ;D
Sadetta riittää!
Missä päin Helsinkia on havaintopaikkasi? Kuulin saman Pitskun-Lassilan suunnalta. Havaitsin pilven alaosassa myös pyörivää liikkeettä, hetken näytti siltä, että suppilo olisi tulossa pilvestä alas, mutta samantien vetäytyi takaisin.
Täällä linnanmäen kupeessa olen. Harmi että se välähdys jäi yhteen kertaan, odottelin kärsimättömänä lisää