jari
Käyttäjän jari kuva

Finland

vielä voi ukkostaa ensi viikolla

#1   Lähetetty Sunnuntaina, 25. Syyskuuta 2005 klo 10:30:26

katsoin äsken netistä ilmatieteenlaitoksen paikkakuntakohtaisen ennusteen niin siinä oli salaman kuva tampereen ja turun kohdalle  eli mahdollisuudet ovat vielä olemassa ukkoselle kun on näin lämmintä  ja kosteaa.... :twisted:
sinä joka olet  myös täältä nokialta kirjoitellut niin mitäs sanot  uskotko vielä että tulee ukkosta.......

Ukkoset 2011  10.KPL

CraizTaim
Käyttäjän CraizTaim kuva

Finland

#2   Lähetetty Sunnuntaina, 25. Syyskuuta 2005 klo 12:55:41

En ole se Nokialta oleva tyyppi, muuta kommentoinpa kuitenkin Nauraa
Elikkäs ite en jaksa uskoa enää, että ukkonen jyristelisi, ehkä korkeintaan parit salamat voi väläyttää... Mielelläni tosin olen väärässä.  Jotenkin ainakin mulla on kuitenkin sellainen fiilis, että täällä Turussa on tämän vuoden osalta ukkoset nähty ja kuultu, ihan vaan senkin takia, että kun toi meri on tossa, ni ne ukkoset todennäköisesti kuihtuu siinä ja tämän takia täällä Turussa ei muuta todisteta kuin kovaa tuulta ja sadetta. Tampereen suunnalla on sitten taas hieman paremmat mahdollisuudet, koska siellä ne ukkoset kenties jaksavat vielä kehittyä. Kovia ukkosia tuskin kuitenkaan tänä vuonna enää missään päin Suomea koetaan. Surullinen  

Luin tossa eilen muuten aikas mielenkiintoisen jutun tekstiteeveeltä, siinä oli juttua tästä ilmaston lämpenemisestä ja jutussa mainittiin, että Suomessa nämä muutokset tarkoittavat lämpötilan nousemista ja lumipeitteen häviämistä lähes kokonaan etelä- ja keski-Suomesta. Ääri-ilmiöt myöskin lisääntyvät, mistä minä tulkitsen esimerkiksi tuon Helsingin MM-kisoissakin riehuneen myräkän. Sateet myöskin lisääntyvät ja mikä parasta, niiden uskotaan tulevan usein rajuina ukkossateina!! Itselläni ainakin tuli iloinen mieli, kun tuollaista luki, varsinkin nyt kun nämä ukkoset ovat todennäköisesti taas puolisen vuotta off-line tilassa. Tässä vielä linkki tuohon tekstiteeveen juttuun:  http://www.yle.fi/cgi-bin/tekstitv/ttv.cgi/12603/prev

Ukkoset vuonna 2010: 4 (kaikki heikkoja)

Lightning Detector
Käyttäjän Lightning Detector kuva

Finland

#3   Lähetetty Sunnuntaina, 25. Syyskuuta 2005 klo 15:26:38

Olisi kivaa jos ukkoset lisääntyisivät ja voimistuisivat mutta koska itse olen sää ääri-ilmiö friikki :mrgreen:  niin en haluisi maapallon lämpötilan nousevan koska talvella ei olisi sen jälkeen enää lunta ja suuret lumipyryt jäisivät näkemättä tulevaisuudessa etelä- ja keskiSuomessa. Sitä voisi verrata nykyiseen tanskan ilmastoon ja miettiä se suomeen. Olisiko kivaa n. 5 astetta plussaa ja joskus vähäisiä lumisateita jotka kuitenkin muuttuisivat vesisateeksi ja olisi ainainen tummuus ja märkyys. Paholainen

Ja onhan niitä rajuilmoja ollut vaikka ei ilmastonmuutos olisi vaikuttanut merkittävästi.
Ainakin muistan muutama vuos sitten tulleen todella voimakkaan ukkosmyrskyn josta kertoi kaikki tiedotusvälineet joten ilmastonmuutos voisi suosiolla tyssätä tähän. Huulet suljetut

Mitä mieltä itse olette Huh:

(17/07)--->(13/08)--->(05/09)--->(10/10)--->(?/11)--->(3/12)-->(5/13)-->(5/14)-->(2/16))  
Video: http://www.youtube.com/watch?v=N1hHo33IndA

CraizTaim
Käyttäjän CraizTaim kuva

Finland

#4   Lähetetty Sunnuntaina, 25. Syyskuuta 2005 klo 15:53:20

Tää ilmaston lämpeneminen on mulle vähän kakspiippunen juttu...Haluaisin toki, että ukkoset voimistuis, mutta toisaalta haluaisin myös että talvella tulisi paljon lunta. Kyllä se loppujen lopuksi mulla siihen kallistuu, että ilmaston lämpeneminen vois loppua tai ainakin hidastua jonkin verran. Kattoo ny sit miten käy...

Ukkoset vuonna 2010: 4 (kaikki heikkoja)

mku836
Käyttäjän mku836 kuva

Finland

#5   Lähetetty Keskiviikkona, 28. Syyskuuta 2005 klo 12:34:32

Kotkassa oli ainakin ukkosta tänä aamuna. Salamoita en havainnut, mutta jyrinää riitti aika kivasti.

Hymyilee

ukkossaldo: 2007:12 / 2008:11 / 2009: 11 / 2010: 8 / 2011: 13 / 2012: 11 / 2013: 15 / 2014: 15 2015:5 2016:2(taustailija)

bluewolf
Käyttäjän bluewolf kuva

#6   Lähetetty Keskiviikkona, 28. Syyskuuta 2005 klo 20:12:42

Vielä kuuli pari jyrähdystä iltapäivällä täälläkin. Salamoita ei sentään mutta ukkonen selvästi, erilainen ääni muuten kuin kesällä???

***De gustibus non est disputandum***

mku836
Käyttäjän mku836 kuva

Finland

#7   Lähetetty Keskiviikkona, 28. Syyskuuta 2005 klo 23:24:51

Tässä iltapäivällä jytisi ja välkkyi oikein kunnolla. Sähköt räpsivät ja vettä satoi.
Eli kyllä oli ihan kunnon ukkonen tähän vuoden aikaan!

:P

ukkossaldo: 2007:12 / 2008:11 / 2009: 11 / 2010: 8 / 2011: 13 / 2012: 11 / 2013: 15 / 2014: 15 2015:5 2016:2(taustailija)

jari
Käyttäjän jari kuva

Finland

#8   Lähetetty Torstaina, 29. Syyskuuta 2005 klo 21:18:12

se itä suomi on kyllä kumma paikka kun siellä niitä ukkosia on  aina  toivottavasti ensi kesänä olisikin niin päin että voimakkaimmat ukkoset olisikin täällä länsi suomessa..niin se muuten on ihan totta että ukkonen kuulostaa näin syksyllä erilaiselta kuin kesällä muistan vain kuulleeni joskus ihan saman..... Paholainen  :twisted:  :roll:  :wink:

Ukkoset 2011  10.KPL

jusky
Käyttäjän jusky kuva

Finland

#9   Lähetetty Perjantaina, 30. Syyskuuta 2005 klo 13:05:56

Voisikohan se johtua ilman lämpötilasta että ukkonen kuullostaa erilaiselta syksyllä kuin kesällä... voisi luulla että myös pilvien korkeudet saattaa olla hieman erilaiset syksyllä kuin kesällä... olen nimittäin huomioinut myös tuon saman

Facebook: www.facebook.com/juha.kyostila

Ukkoset 2008 3kpl (päällä) lukuisia sivusta jytisijöitä.

Ukkoset 2009 1kpl

Ukkoset 2010 2kpl yöukkosia, muutamia sivusta jymisijöitä.