Jaih35
Käyttäjän Jaih35 kuva

Finland

Foorumilla kyseleminen

#1   Lähetetty Sunnuntaina, 24. Kesäkuuta 2018 klo 17:40:11

Tuli vain tässä mieleen, että kun olen usein kysellyt tarkempia säätietoja esimerkiksi tulevasta ukkospäivästä, niin ei kai se haittaa mitenkään. Yleensä kukaan ei vastaa ja silloin tulee hieman kiusallinen olo. Itse kun en ole vielä ainakaan mikään säätietäjä ja opettelen lähes joka päivä sääasioita. Kannattaako tälläinen kysely jättää pois vai kannattaako kysellä? Hyvää keskikesää kaikille tällä foorumilla!

Hiltune
Käyttäjän Hiltune kuva

Finland

Vs: Foorumilla kyseleminen

#2   Lähetetty Sunnuntaina, 24. Kesäkuuta 2018 klo 18:37:02

Kyllähän täällä saa kysellä. Saat varmaan vastauksia heikosti sen takia, koska keskustelu on vuosien mittaan siirtynyt enemmän somen ja whatsapp ryhmien puolelle. Ja täällä ei enää käy kovin paljon ukkosista kiinnostunutta/tietävää porukkaa parhaiden päivien ulkopuolella. Kaiken lisäksi tämä kausi on ollut paikoin jopa edellisiä huonoja vuosiakin heikompi ja sen takia ollut hiljaista. Huonolta näytt myös jatko ukkosten suhteen. Heinä- elokuu pitäisi tilastojen valossa olla parhaita. Minä olen mennyt aktiivisesti ukkosten perässä vuodesta 2007 ja kertaakaan ei ole käynyt kuten tänä vuonna, etten ole juhannukseen mennessä nähnyt vielä yhtäkään salamaa! Ja ensi viikkokin näyttää huonolta, eli menee varmaan heinäkuulle ellei kaudelle 2019 (jolloin olen jo vaihtanut harrastusta mikäli suomesta tulee ukkoseton maa).

Derecho
Käyttäjän Derecho kuva

Finland

#3   Lähetetty Sunnuntaina, 24. Kesäkuuta 2018 klo 22:42:35

Ainakin omalla kohdalla yksi tyypillinen syy on ollut ettei yksinkertaisesti ole pätevää tietoa. Paras minulle saatavilla oleva pitkä ennustemallidata (Puuppa.org GFS) ei päivittynyt koko juhannuksena, näin yhtenä esimerkkinä.

speijo
Käyttäjän speijo kuva

Finland

#4   Lähetetty Maanantaina, 25. Kesäkuuta 2018 klo 10:25:52

Viime vuosina ei ole kovin montaa ukkosta Savonlinnassa ollut. Kuurojen sijaintia ei oikein ennakkoon pysty sanomaan, kuin vain millä alueella mahdollisuus. Viimeisin ukkoskuuro rintama meni ennusteiden mukaan juuri Savonlinnan vierestä, ja hienosti muualla P-Savossa ja P-Karjalassa salamoi. On pikkuisen innostus loppunut tähän harrastukseen, kun viimeiset viisi vuotta ollut täällä todella surkeita. Savonlinnaan tuskin tulee tänäkään vuotena mitään kunnollista tarjolle. Kaksi salamaa nähnyt tänä vuonna toukokuussa, nekin Venäjän puolella. 

Ukkoset Savonlinnassa 2016: 16.6, 18.6, 3x3.7, 4.7, 12.7, 5.8

2017: 25.5, 3.8

2018: 3.8, 4.8, 6.8, 4x8.9

leiwo
Käyttäjän leiwo kuva

Finland

#5   Lähetetty Tiistaina, 26. Kesäkuuta 2018 klo 23:53:53

Juu, kyllä kysellä saa toki. Tilanne vaan on tänäkin vuonna ollut se että kun on ollut kovin hiljaista ( taas ) , niin ei varmaan moni jaksa vastailla oman turhautumisen vuoksi.